mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Maczelka Márk
Maczelka Márk
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Borúlátó az e-gazdaság megítélése a cégek körében REG
2001-11-26 21:58 [Magyar Hírlap]

A hazai internetipar konjunktúramutatója nagyot esett az előző negyedévi értékhez képest - derül ki a GKI, a Webigen és a Sun Microsystems felméréséből, amely az üzleti szféra internethasználati szokásait vizsgálja.

A 15,1-ről 10,2-re csökkent internetgazdasági index arról tanúskodik, hogy az iparágak - az egyedüli turizmus kivételével - meglehetősen borúlátóan ítélik meg internetes lehetőségeiket. Közben a magán-előfizetők száma egy év alatt megduplázódott. A vizsgálat összesített mutatója, az internetgazdasági index az elmúlt három hónapban drámaian esett, csökkent, 15,1-ről 10,2-re. A felmérés készítői meglepőnek tartják, hogy a pénzügyi terület válaszadói a legpesszimistábbak, esetükben a korábbi 31,5 helyett már csak 17,9 a mutató értéke. Báthory Balázs, a Webigen Rt. vezetője árnyalta a képet. Tudomása szerint az elmúlt időszakban a pénzügyi társaságok költötték a legtöbbet az internetes befektetésekre. Ám világossá vált számukra, hogy a megtérülés nem olyan gyors, mint amire számítottak. Ennek ellenére nem fogják vissza fejlesztéseiket: az egyik nagy bank éppen tartalomfejlesztő szerkesztőséget verbuvál honlapjának folyamatos frissítéséhez. Báthory úgy tapasztalja, hogy az IT költés az utóbbi időben megfontoltabbá vált, a cégek tájékozottabban, felkészültebben adnak megbízást. A felmérés során az első félév e-kereskedelmi és elektronikus beszerzési forgalmának értékét is vizsgálták. Előbbi 29 milliárd, utóbbi pedig 28 milliárdos összeget ért el az év első hat hónapjában. Emlékeztetőként, a GKI erre az évre 70 milliárdos forgalmat prognosztizált a B2B üzletágban, míg a B2C- (e-kereskedelem a fogyasztók számára) üzletkötéseket erre az évre hatmilliárdra becsülték. A felmérésből kiderül, hogy a háromszáznál több alkalmazottat foglalkoztató vállalatok körében az internetkapcsolat csaknem százszázalékos és az öt-tíz fővel működő vállalkozások majd háromnegyede is kapcsolódik már a világhálóhoz. A leszakadóknak nevezett, az internetet kevésbé használó vállalkozások a mezőgazdaság, a vad- és erdőgazdálkodás, a halászat és vendéglátás köréből kerülnek ki. Vértes András, a GKI Gazdaságkutató Rt. elnök-vezérigazgatója mindehhez hozzátette: a vállalatok optimizmusának mérséklődése közepette az internet magán-előfizetőinek száma dinamikusan nőtt az elmúlt hónapokban. Ezt jelzi, hogy egy év alatt megduplázódott az otthoni internet-előfizetések aránya a korábbihoz képest.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!