mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Mezriczky László
Mezriczky László
Ispiro Consulting Kft.
ügyvezető, tulajdonos


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Márkanevüket féltik a cégek REG
2008-11-05 10:07 [Utalk Marketing]

Jövőre akár .bank, .hotel végződésű internetcímek is bejegyezhetők lesznek, ami sokba kerülhet a márkanevüket védeni próbáló legnagyobb versenyzőknek.

Fejfájást okoz sok nagy márkának, hogy jövőre új domainek értékesítése kezdődik meg. Az Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) várhatóan olyan népszerű földrajzi helyek és üzletágak neveit veszi be az elérhető internetcímek sorába, mint a .bank, .hotel, .nyc.

Ismert márkák számára azonban ez egyúttal azt jelenti, hogy újabb kiskapuk nyílnak meg a márka hírnevének lerombolására. Ha ugyanis például a Marriott.hotel címet a szállodalánc egy rosszakarója kaparintja meg, az a fogyasztók félrevezetésével igen sokat árthat az eredeti márkának.

Sok vállalat a kockázatok miatt hevesen ellenzi az új domainek értékesítését. A cégek azzal érvelnek, hogy a megtévesztő címek internetes csalásra adnak lehetőséget, levédésük pedig jelentősen megnöveli az online jelenlét költségét. A márkanevükért aggódók többsége arra kényszerülhet, hogy regisztrálja a számára fontos internetes elérhetőségeket - így például a Marriott a Marriott.nyc, Marriott.travel és Marriott.vacations domainek levédését is mérlegeli.

Az ICANN szakemberei a beérkező visszajelzésekre reagálva a Wall Street Journalnak úgy nyilatkoztak, bár elfogadják az érintett cégek álláspontját, a jelenlegi domainek túlzsúfoltak, ezért újak bevezetésére van szükség. A jelenlegi túlzsúfoltság jobban árt az újonnan jövőknek, akik nehezen jutnak a tevékenységükhöz illeszkedő, megfelelő internetes címhez.

Az új domaineket ugyanakkor igen magas áron értékesítik - éppen a visszaélések elkerülése végett. A regisztrációs díj 185 ezer dollár, és a domainhez kapcsolódó jogokat megszerző vállalatot terhelik a címhez kapcsolódó adminisztrációs és marketing költségek is. Az ICANN a költségek magasan tartásától reméli, hogy meg tudja védeni a cégek számára oly fontos márkákat.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!