mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szántó Gábor
Szántó Gábor
DDB Reklámügynökség
Head of Innovation and Digital


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
BrandZ: a megnőtt adatforgalom tartja felszínen a mobilszolgáltatókat
2010-05-03 11:00 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A nemrég publikált top 100-as listát most a mobilszektor szempontjából vizsgáljuk. A legértékesebb egy kínai márka, amely az összesített top10-be is befért.

A Millward Brown Optimor idei BrandZ top100-as listáján 13 mobilszolgáltató képviseltette magát. A legértékesebb márkának egy kínai cég, a China Mobile bizonyult, amely a nyolcadik helyre futott be összesítésben, 52,6 milliárd dolláros márkaértékével (-14%). Ezzel egyébként az 500 millió előfizetővel rendelkező China Mobile volt az egyetlen márka, amely a feltörekvő BRIC országok (Brazília, Kína, India, Oroszország) valamelyikéből származott. A márka csökkenése egyébként leginkább annak tudható be, hogy a kínai kormány két másik mobiloperátornak is működési engedélyt adott.

Bár a mobilszolgáltatók összértéke 1 százalékot esett 2009-hez képest, a tanulmány rámutat: a szolgáltatók profitáltak a megnövekedett adatforgalomból. A növekedés mögött az okostelefonok rejlenek. Az amerikai Verizon Wireless, amely a 3G szolgáltatások piacvezetőjeként pozícionálja magát, 39 százalékkal tudta növelni márkaértékét. Az AT&T márkaereje 18 százalékkal emelkedett a múlt évhez képest. A magyar piacon kevéssé ismert, a brit piacon az okostelefonok "fellegvárának" számító O2 23, a T-Mobile 20, a spanyol Movistar pedig 14 százalékkal növelte értékét. A China Mobile mögött a Vodafone végzett a mobilszolgáltatók között, 44,4 milliárdos értékkel.



"Egyfelől a hatalmas adatátvitel segített a mobilszolgáltatóknak talpon maradni, másfelől azonban a megnövekedett adatforgalom miatti leállások rossz hatással voltak a szolgáltatók imázsára. Rövid távon segíthet, ha valóban sikerül növelni a hálózatok kapacitását, az adatátviteli sebességet - 4 G rendszerekkel vagy LTE technológiával. Azonban a kapacitásnövelés sem jelent majd megoldást az agresszíven növekedő mobilkészülék márkák ellenében. A fogyasztók azt fogják vásárolni, amiben jobban megbíznak. A szolgáltatóknak zsonglőrködniük kell: jól kell használniuk a márkájuk által biztosított hátteret, miközben a termékük ill. a szolgáltatásuk hétköznapi árucikké változik" - kommentálta a trendeket Peter Walshe, a Millward Brown Global Brand Directora.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!