mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Lakner Bertold
Lakner Bertold
neo
kreatívigazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A svédeké a legfejlettebb digitális gazdaság
2010-07-07 09:25 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az északiak Dániát előzték meg az EIU listájában. Magyarország a középmezőnyben.

Az északi országok dominálják az Economist Intelligence Unit (EIU) legfrissebb digitális gazdasági rangsorának az élmezőnyét. Az előző évhez képest a svédek kerültek az első helyre, hátrébb szorítva a korábbi vezető dánokat. Az észak-európai országok közül az eddig "csupán" a tizedik helyre rangsorolt Finnország az egyik legnagyobb ugrást produkálva a 4. pozícióban landolt, emögött az online szolgáltatások használatában történt fejlődés áll.

Bár a skandinávok hozzák a digitális gazdaságot érintő fejlesztések terén az "elvártat", Európa egészének van még mit tennie, mivel - Észak-Amerikával együtt - például alul maradtak a feltörekvő ázsiai gazdaságokkal szemben olyan tényezők mentén, mint a szélessávú kapcsolatok minősége. Tajvan, Dél-Korea és Japán egyaránt jelentős fejlődést értek el az előző évhez képest.

Szintén fontos tanulság, hogy a szélessávú elérés egyre kevésbé luxus. A vizsgált 70 országból 49 esetében az internet-hozzáférés havi díja nem éri el a háztartások 2009-es átlagos havi jövedelmének a 2 százalékát. 2009-ben még csak 42, 2008-ban pedig mindössze 33 országban volt ez igaz a 70 közül. Az olyan fejlődő országokban is jelentős javulás tapasztalható e téren, mint Vietnam vagy Nigéria.

Szűkül az EIU adatai szerint a digitális szakadék is. Míg 2009-ben a lista éllovasa és utolsó helyezettje között 5,9 pontos különbség volt (1-10-es skálán), addig idén 5,5 pont a differencia. Ez az új üzleti és állami támogatási modelleknek, illetve ennek mentén a net jobb infrastrukturális és anyagi értelmű elérhetőségének köszönhető.

Ami Magyarországot illeti: meg kell elégednünk egyelőre a középmezőnnyel. 70 országból a 35. helyen állunk, ami éppen ugyanaz a pozíció, mint a tavalyi. A 2009-es eredményünk 6,04 pont volt, ez mostanra 6,06 pontra változott. Régiónkból a csehek és a szlovénok előttünk vannak, a 31. és 29. helyet elfoglalva. Egyik ország helyezése sem változott tavaly óta.

"Az erős digitális fejlődés számos területen kíván összehangolt tevékenységeket és haladást" - mondja Denis McCauley, az EIU globális technológiai kutatási igazgatója. A svédek és a legtöbb éllovas ország esetében nem csupán az elérések száma magas, hanem stabil az üzleti és jogi környezet, magas színvonalú az oktatás, erősek a kulturális ösztönzők, és támogató a kormányzatok infokommunikációs politikája.


A teljes rangsor és további részletek elérhetőek az EIU oldalán.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!