mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szántó Gábor
Szántó Gábor
DDB Reklámügynökség
Head of Innovation and Digital


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Tudósok a márkák hatalmáról REG
2002-08-17 23:51 [Media Guardian]

Amerikai tudósok a márkanevek emocionális hatásait vizsgálják.

Amerikai tudósok szerint a márkanevek, más szavakkal ellentétben, az "emocionális" jobb agyféltekére hatnak. Megállapításaik szerint a hatás erősebb, ha nagy nyomtatott betűs a márkanév felirata, ha az "hivatalos hatást" kelt. A University of California kutatásai szerint az emberi agy nem ugyanúgy reagál mindenfajta szóra. Például a fejükön sérült páciensek egy része a megmutatott fotókhoz hamar hozzá tudott rendelni személyneveket, de a köznevekkel, mint például "asztal", vagy "ház" már gondjaik voltak. A márkák azonban kiemelkedőek, mert azok mindig ugyanolyan betűtípussal és színnel jelennek meg. A szavak megjegyezhetőségét mérő kísérlet során a kísérleti személyek leggyorsabban a közneveket jegyezték meg, ezt követték a márkanevek, majd az értelmetlen szavak. A köznevek vannak a legerősebb kapcsolatban a racionális bal, míg a márkanevek az emocionális jobb agyféltekével.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!