mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Soós Gergely
Soós Gergely
neo
alapító-ügyvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A közösségi médiát használják a mobilnetezők
2011-06-13 15:58 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Facebookot látogatják a leggyakrabban a világ netezői mobilkészüléken a közösségi oldalak közül, a második helyen pedig az orosz Vkontakte áll.

Ezeket a site-okat más, Brazíliában, Kínában, Lengyelországban és Vietnamban népszerű oldalak állnak - derül ki a legnépszerűbb mobil operációs rendszer, az Opera Mini kapcsán készített felmérésből.

A Facebookot a Fülöp-szigeteken és Indonéziában például a mobilon internetezők 70 százaléka használja, Ukrajnában ugyanennyi a Vkontakte-ra vonatkozó arány. A legjobban "behálózott" húsz országból tizenkettőben a legnépszerűbb közösségi oldalt a felhasználók több mint fele látogatja. Az Opera Minin keresztül történik az oldalletöltések több mint fele Dél-Afrikában, Indonéziában, Kenyában, Bangladesben, Törökországban, Mexikóban és a Fülöp-szigeteken.

A népszerűség nem mindig jár együtt magas letöltési számokkal. Oroszországban például a mobilhasználók 47,1 százaléka látogatja a Vkontakte-ot, de az oldal csak a teljes orosz forgalom 15,5 százalékáért felel. Indonéziában például egybeesik a két mutató: a Facebookot az Opera Mini felhasználóinak 77 százaléka használta áprilisban, az oldalletöltéseknek pedig a 69 százaléka származott erről a site-ról.

Kína esetében nehézkes volt a felmérés, mert számos portál kínál a közösségi oldalakéhoz hasonló szolgáltatásokat. A kutatók a Facebookhoz nagyon hasonló Renrent vették górcső alá, s azt tapasztalták, hogy a mobilelőfizetőknek csupán 4,2 százaléka használta az oldalt, az oldalletöltéseknek pedig 4,9 százalékát tették ki a teljes kínai netének, a site mégis a legerősebbek között van a letöltések és az adatforgalom tekintetében. Ez azt jelenti, hogy Kínában rendkívül nagy méretű a "long tail", sok kisebb oldal van, amelyek összesen nagy forgalmat generálnak.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!