mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szántó Gábor
Szántó Gábor
DDB Reklámügynökség
Head of Innovation and Digital


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Még Murdoch lánya is távol tartja magát a News Corp.-tól
2011-08-09 15:35 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Egyelőre nem lép be a botrányok sújtotta News Corporation médiabirodalom igazgatótanácsába Elisabeth Murdoch, az alapító Rupert Murdoch lánya.

Rupert Murdoch alapító, elnök-vezérigazgató 42 éves lánya a Shine Group nevű televíziós műsorgyártó céget vezeti. A News Corp. áprilisban 680 millió dollárért felvásárolta ezt a vállalatot, és úgy volt, hogy az ügylet részeként az örökösnek helyet biztosítanak a médiakonglomerátum igazgatótanácsában - írja a Wall Street Journal hírportálja.

A cég nagy-britanniai újságjai körül nemrég kirobbant hatalmas botrány azonban megingatta a részvényesek igazgatótanácsba vetett bizalmát, egyesek szerint a testület túlságosan is lekötelezettje Rupert Murdoch-nak. A vezető lánya ezért meggondolta magát, úgy nyilatkozott, hogy "nem érezné helyénvalónak" a tanács megváltoztatását egy ilyen számukra nehéz időszakban.

Az AP hírügynökség egy korábbi cikke szerint egyébként a tulajdonosok számára pont az lehet a botrány legnagyobb haszna (ha lehet egyáltalán haszonról beszélni), hogy Murdoch kicsit óvatosabbá válhat, és nem vásárol fel nyakló nélkül további újságokat és tévétársaságokat.

A súlyos sajtóetikai botrány közvetlenül az robbantotta ki, hogy kiderült: a Murdoch-birodalom egykori legnagyobb brit vasárnapi lapja, a News of the World - sztorivá gyúrható exkluzív értesülések reményében - néhány éve feltörte és lehallgatta egy elrabolt és brutálisan meggyilkolt 13 éves kislány, Milly Dowler mobiltelefonjának üzenetrögzítőjét, miközben az akkor már halott gyermeket a rendőrség még nagy erőkkel kereste.

A cégcsoport a botrány kirobbanása után azonnali hatállyal felszámolta a 168 éve alapított vasárnapi bulvárlapot, amely 2,5 milliós átlagos példányszámával és csaknem 8 milliós olvasótáborával a világ legnagyobb angol nyelvű vasárnapi tömeglapja volt. A vállalat több volt munkatársát is letartóztatták, lemondott a Scotland Yard több vezetője is.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!