mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szántó Gábor
Szántó Gábor
DDB Reklámügynökség
Head of Innovation and Digital


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A világ második reklámpiacává növi ki magát Kína
2011-08-15 09:51 [eMarketer]

Az eMarketer elemzése szerint Kína még az év vége előtt beelőzi Japánt reklámköltésben, ezzel átvéve a második helyet az Egyesült Államok után.

Kína népességét kombinálva a fogyasztók növekvő vásárlóerejével, nem meglepő, hogy az ország reklámpiaca gyorsan felzárkózik a nemzetközi élbolyba tartozó Egyesült Államokhoz és Japánhoz - olvasható az eMarketer írásában. Az elemzés szerint az év végéig olyan ütemben nőhet a reklámköltés az országban, hogy Kína a világ második legnagyobb reklámpiacává válik.

2010-ben ezt a helyet még Japán tartotta éves szinten 34 milliárd dolláros reklámköltésével. Az idén elszenvedett földrengésnek és a gazdasági válságnak köszönhetően azonban az elemzők az éves költés 3,7 százalékos visszaesésére számítanak a szigetországban.

Mindeközben Kína 2011-ben 14 százalékkal, 38,3 milliárd dollárra növelheti reklámköltését. A rangsort továbbra is az Egyesült Államok vezeti majd, ahol az eMarketer az idei évre 157,4 milliárd dollárra becsüli a reklámpiacot.

Érdekesség ugyanakkor, hogy miközben a nemzetközi porondon az internet hajtja a reklámköltés növekedését, addig a kínai piacon e szegmensnek még fel kell zárkóznia. Az eMarketer számításai szerint az online költés Kínában idén 4,6 milliárd dollárra rúg majd, míg ugyanez a hátrébb szoruló Japánban 7,2 milliárd dollár. A felzárkózást az elemzők nagyjából 2014-re várják, amikorra mindkét ország online költése 9,5 milliárd dollár körül alakul majd. 2015-re Kína ezen a fronton is átveszi a vezetést, és Ázsia legnagyobb online reklámpiacává növi ki magát.

Az összesített növekedés ellenére szakértők megjegyzik: a lakosság nagyságához viszonyítva a kínai reklámköltés még így is nagyon alacsonynak számít. Egy főre vetítve idén 28,68 dollárra rúgnak a hirdetési kiadások az országban, míg ugyanez az összeg 258,88 dollár Japánban és 502,49 dollár az USÁ-ban. Az eMarketer hozzáteszi: ez az arány még 2015-re is a nemzetközi átlag alatt marad Kínában.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!