mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kádár Tamás
Kádár Tamás
Sziget Kft.
cégvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Leginkább emailezünk tévézés közben
2011-08-19 09:13 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A tévé és az internet egyidejű használatának részleteit vizsgálta az európai fogyasztók körében a Microsoft.

A multitasking médiafogyasztásról, közelebbről a TV és az internet szimultán használatáról készített kutatást 2010 nyarán a Microsoft Advertising. A felmérés során 1050 főt kérdeztek meg Nagy-Britanniából, Franciaországból, Dániából, Spanyolországból, Belgiumból, Olaszországból és Németországból.

A Femina.hu blogján közzétett eredmények szerint a multitasking médiafogyasztás meghatározó irányvonallá vált Európában: három megkérdezett európai internetfelhasználóból kettő egy időben használja a TV-t és az internetet legalább heti egyszer, ebből egy ember naponta.

A részletes adatokat vizsgálva hétköznapokon általában a 17:30 és a 21:00 óra közötti idő számít multitasking csúcsidőnek, legkevésbé pedig a reggeli órákban, 6:00 és 10:00 között tévéznek és neteznek egyszerre a felhasználók. Hétvégén inkább - egészen pontosan kétszer annyira - jellemző, hogy egyidőben használjuk a két platformot. A férfiak a reggeli és az éjszakai órákban multitaskolnak valószínűbben, mint a nők.

Elgondolkodtató adat, hogy tízből négy ember reklámidő alatt másik csatornára vált, ugyanakkor tízből három ember internetezik. Ez az arány várhatóan még inkább az internet irányába fog tolódni, ezért a jövőbeli kutatások arra fognak rávilágítani, hogy TV-reklám alatt mit csinálnak a felhasználók az interneten, azért, hogy célzottabban tudják befolyásolni őket - vélik a Femina.hu szakemberei.

A megkérdezettek több mint fele keres rá egy olyan hirdetésre online, amit a tévében látott. Ez a jellemző nemtől ugyan független, a kor viszont jól meghatározható: a hirdetésekre rákeresők közül tízből hét ember 16 és 24 év közötti.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!