mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szántó Gábor
Szántó Gábor
DDB Reklámügynökség
Head of Innovation and Digital


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Csökkenő bevétel, bővülő veszteség az EST Mediánál
2011-09-01 09:42 [MTI]

Az EST MEDIA Nyrt. 517,1 millió forint adózott veszteséggel zárta az első félévet, szemben az egy évvel korábbi 440,4 millió forint mínusszal. A bevétel 1,187 milliárd volt, 26 százalékkal kevesebb a tavalyinál.

A társaság szerdán közzétett, konszolidált, nem auditált, a nemzetközi számviteli elvek (IFRS) szerint készült gyorsjelentése idézi Balázs Csaba elnök-vezérigazgatót, aki elmondta: a közgyűlés döntésével összhangban aktív reorganizációba kezdtek, amit támogatnak a finanszírozók is. A reorganizáció célja, hogy a rövid vagy középtávon az eredménytermelésre nem képes tevékenységek leépítésével és a központi adminisztráció szűkítésével stabil üzemi eredmény termelésére képes termékstruktúrát alakítsanak ki.

A reorganizáció során a cég tőkebevonást is végre kíván hajtani, amely a cégcsoport egyidejű terjeszkedését is szolgálja: az eddigi egy ország helyett ezután a 40 milliós magyar, román és bolgár piacot lefedve a hirdetők számára hatékony elérést akar nyújtani a társaság.

A gyorsjelentés szerint az első félévében az adózás utáni eredmény - az ebben az időszakban többségében költséget termelő, a bázisidőszaki adatokban nem is szereplő EMGEvent üzletág számait kiszűrve - a tavalyi év hasonló időszakához képest 4 millió forinttal javult, s 436,6 millió forint veszteséget mutatott.

A közlemény kitér arra is, hogy az idén került sor először az EST MEDIA Nyrt.-nél a Sziget Kft. és fesztiváljai (EMGEvent üzletág: Sziget Fesztivál, Heineken Balaton Sound, VOLT Fesztivál, Budai Gourmet) teljesítményének az egész beszámolási időszakot lefedő teljes körű konszolidációjára.

A cégcsoport üzemi vesztesége az EMGEvent üzletág nélkül 190 millió forint, ezt beszámítva 332 millió forint, szemben az egy évvel korábbi 243 millió forint negatívummal.

A közlemény szerint a reorganizációs lépések - elsősorban a veszteséges üzletágak leépítése - miatt a társaság konszolidált árbevétele a 2010-es éves adatokhoz képest csökkenni fog. Ugyanakkor az a cél, hogy a második félévben a cégcsoport EMGEvent üzletág nélküli része is - a reorganizációs költségek kiszűrésével - már üzemi szintű eredmény termelésére legyen képes.

Az EST MEDIA Nyrt. (korábbi nevén econet.hu Nyrt.) a médiapiacra fókuszáló magyar középvállalkozás.

Az EST MEDIA részvényeit a Budapesti Értéktőzsde A kategóriájában jegyzik, a papír kedden 243 forinton zárt, legmagasabb értéke az elmúlt egy évben 438 forint volt, a legalacsonyabb 23 forint volt.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!