mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Eszes Tamás, főiskolai tanár...
Dr. Eszes István
Budapesti Gazdasági Főiskola
főiskolai tanár


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Közös cégcsoportba kerül a Libri és a Bookline
2013-05-10 13:15 [Marketinginfo.hu]

Pénteki közösen tartott sajtótájékoztatójukon a két vállalatcsoport képviselői bejelentették a Libri Könyvkereskedelmi Kft. és a Shopline-webáruház Nyrt. cégcsoportjainak tervezett összevonását.

A most elindított jogi lépéssorozat eredményeként a nyilvános részvénytársaság tulajdonosi körében a Libri tulajdonosa kerül többségbe, valamint a jelenlegi Shopline 100%-ban felvásárolja a Librit. A társaság továbbra is tőzsdén marad, a kisrészvényesek számára a jövőbeli többségi tulajdonos nyilvános vételi ajánlatot tesz.

A ma aláírt megállapodás értelmében - amennyiben a Gazdasági Versenyhivatal az összetett tranzakciót jóváhagyja - a Shopline-webáruház Nyrt. tulajdonosi köre megváltozik, és ezzel párhuzamosan a legnagyobb hazai könyves webáruházat, a Bookline-t üzemeltető Shopline felvásárolja a Libri bolthálózatot és az azonos nevű internetes áruházat működtető társaság üzletrészeinek 100%-át.

A részvények 67,70%-át a Libri-tulajdonos SQ Invest szerzi meg, a Shopline jelenlegi többségi tulajdonosa, a Közép Európai Kiadó és Média Zrt. (CEMP) pedig a részvények 27,31%-át tartja meg. A Shopline-webáruház Nyrt. továbbra is a tőzsdén marad, a két nagytulajdonos részvénypakettje mellett fennmaradó részvényeket továbbra is kisbefektetők birtokolják majd.

Az új cégcsoport szerteágazó leányvállalati struktúrával rendelkezik majd, érdekeltségi körébe tartozik többek között a Port.hu és a Fidelio internetes oldalakat, a Fidelio és Bóbita programmagazinokat, valamint több márkamagazint is kiadó Libri MÉDIA Kft., a több jelentős kiadót magába foglaló és számos tavalyi bestsellert jegyző Libri Könyvkiadó Kft. többségi részesedése, valamint a hazai e-könyv-piac legnagyobb szereplője, az eKönyv Magyarország Kft. 50%-os üzletrésze is.

A határokon túl is

Dr. Spéder Zoltán a CEMP részéről a sajtótájékoztatón kiemelte: "A hazai internetes vállalatok közül elsőként a Shopline ismerte fel, hogy a fogyasztókért, olvasókért, vásárlókért folyó ádáz verseny nem az országhatárokon belül fog eldőlni. Miután a CEMP a tárgyalások során megfelelő irányítási kontrollokkal biztosította meghatározó befolyását a cég életében, örömmel vált részesévé a hazai e-kereskedelem egyik legjelentősebb tranzakciójának. A cégcsoportnak minden esélye megvan arra, hogy a régióban egyedülálló pénzügyi sikereket érjen el a kulturális javak kereskedelmében, és a csoporthoz tartozó leányvállalatoknál összpontosuló kiadói vagyon, valamint a kivételes adottságú bolthálózat segítségével eredményesen vehesse fel a versenyt a piac jelenlegi és jövőbeli szereplőivel".

A cégcsoport operatív irányítása átalakul. A jövőben az összevont területek irányítását Starcz Ákos, a Shopline vezérigazgatója és Kovács Péter, a Libri ügyvezetője látja majd el. Augusztus közepétől marketing és kommunikációs igazgatóként Liptay Gabriella is csatlakozik a felálló új ügyvezetéshez.

A menedzsment tájékoztatása szerint a két anyacég együttműködése már az idei évben megkezdődik, egy rövid átvilágítást követően egységes működési és irányítási modell alakul majd ki. A létrejövő társaság elképzelése alapján a jelenleg üzemeltetett márkák megmaradnának, tehát a dinamikus könyves webáruház Bookline, az univerzális webpláza Shopline és az Európában is kiemelkedő minőségűnek számító Libri könyves bolthálózat a jövőben párhuzamosan működik majd tovább. A két cégcsoport párhuzamos működéséből fakadó szinergiák idei évi kihasználása a cégvezetés elsőszámú feladata.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!