mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Bíró Gábor
Bíró Gábor
Mediabrands
Operatív igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Sikeresebb a vártnál a mecenatúraprogram
2015-05-28 17:08 [MTI + Mediainfo.hu]

A 2011-es induláskor vártnál is nagyobb siker a Médiatanács Magyar Média Mecenatúra Programja - nyilatkozta az MTI-nek Kollarik Tamás Médiatanács tag, a Mecenatúra program koordinátora.

A szakember emlékeztetett rá: a négy évvel ezelőtti induláskori hárommal szemben most már 11 kategóriában pályázhatnak támogatásra a filmes alkotók, és a kiosztott támogatási összeg is évről évre nő.
"A pályázati rendszert folyamatosan fejlesztjük, cizelláljuk, de egyszerűsítjük is a szakmával egyeztetve", így az változásra képes - jegyezte meg, hozzátéve: az egyszerű pályázati rendszerrel éppen az volt a céljuk, hogy minél nagyobb mértékben támogassák az alkotói szabadság kibontakozását.

Kollarik Tamás az eredmények közé sorolta azt is, hogy a közmédia mellett a kereskedelmi csatornák visszajelzései is kedvezőek, ahogy a mozik nézőszámai is azt mutatják, hogy a közönség egyre inkább vevő a magyar alkotásokra.
A szakember hozzátette, hogy "nagyon örülök és gratulálok Nemes Jeles László cannes-i sikerének, és tiszteletreméltónak és támogatandónak tartom a Filmalap azon törekvését, amely arra irányul, hogy visszahozza a magyar filmekre a nézőket."

Az MTI kérdésére a szakember arról beszélt, hogy a támogatott független alkotások jogait nem szerzi meg a Médiatanács, a testületnek azonban az elvárása, hogy mindenképpen nagy nézettségű, országos csatornán is adásba kerüljenek ezek a produkciók.
Kollarik megjegyezte, hogy számos természetfilmet, animációs- és dokumentumfilmet már több külföldi csatorna is megvásárolt; ezek alkalmasak az ország és a magyar kultúra bemutatására, de országimázs-formáló erőnek sem utolsók.

Mint mondta, az elmúlt bő négy esztendőben mintegy tízmilliárd forint támogatást osztott ki pályázatokon a Médiatanács, ennek több mint felét a Mecenatúra Program keretében, filmalkotásokra. A fennmaradó összeget rezsi- és más működési költségekre, illetve műsorkészítésre nyerhették el helyi rádiók, televíziók. Tavalyelőtt a lehetőségek olyan opcióval is bővültek, amelynek részeként közel negyven médiaszolgáltató digitális átállását támogatta a testület. Kollarik Tamás emlékeztetett: bizonyos esetekben arra is esély van, hogy szinte teljes egészében támogatásból finanszírozzák az alkotásokat; tavaly év végéig a költségek 80, idén 75 százalékára pályázhatnak, a fennmaradó részt pedig az állami adójóváírásból fedezhetik.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!