mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Eszes Tamás, főiskolai tanár...
Dr. Eszes István
Budapesti Gazdasági Főiskola
főiskolai tanár


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Egyre okosabbak az autók
2015-07-17 11:03 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az olyan autógyártók, mint a BMW, az Audi vagy a Mercedes már nem puszta járművekben, hanem teljeskörű szolgáltatást nyújtó, online eszközökben gondolkodnak.

A közeljövő autói képesek lesznek megtalálni a lehető legrövidebb utat a reggeli fordalomban, és kávét is rendelnek, amit a sofőr felvehet út közben - derül ki az internet RETAILER-en. Az autók okoseszközzé válása igazi aranybánya lehet a gyártóknak. A szükséges adatfolyamok és a csatlakozó komponensek piaca 200 milliárd dolláros szegmens lehet 2020-ra a McKinsey & Co. becslése szerint. Nem meglepő, hogy mindez felkeltette az Apple és a Google figyelmét.

"Nem elég legyártani pár hardvert. Ki kell építenünk egy speciális ipari ágazatot" - mondta Tony Douglas, a BMW mobilszolgáltatásokért felelős igazgatója. "Ha mi nem lépünk, más fog."

A BMW, a Volkswagen, az Audi és a Daimler Mercedes-Benze számos területen vív éles versenyt az új modellektől a kényelmi kiegészítőkig. A verseny egyik legfontosabb terepe a navigáció, ami számos kiegészítő szolgáltatáshoz elengedhetetlen. Mint például a már említett kávérendeléshez, amihez nem árt tudni, merre kapható a legközelebb kávé. A német autógyártókat egy félelmetes versenytárs, a nemrég meglebegtetett Apple autó réme ösztönözte arra, hogy egyaránt leszerződjenek a Nokia navigációs rendszerével, a Here-rel.

10 000 email

"Jó, biztonságos és szép autókat akarunk gyártani, ehhez pedig adatokra van szükségünk" - mondta el Christine Hohmann-Dennhardt, a Daimler jogi ügyekért felelős igazgatója.

2020-ra a Nyugat-Európában készült autók 90 százaléka csatlakoztatva lesz az internethez. Annyi adat forgalmazódik majd, mintha az autókról 10 ezer emailt küldenének el óránként. Ha ehhez hozzá vesszük a szoftveres és mobilos fizetési rendszereket, és azt, hogy le lehet majd követni a fogyasztók hollétét és útvonalát, értékes szegmens rajzolódik ki előttünk.

"Ha a sofőr éhes lesz, és a McDonald's kapcsolatba tud lépni vele, akkor magához terelheti őt a versenytársak elől" - mondta el Peter Fuss, az EY szakembere. Az ilyesfajta rendszerek komoly fejlődésen esnek át a következő 2-3 évben.

Úti net

Az autókból áramló adatok az utak biztonságát is növelhetik. Ha a kerék például megcsúszik egy jégfolton, a kocsi figyelmeztetheti a mögötte haladó járműveket.

A végső cél, hogy az emberek elengedhessék a kormányt, és az autók magukat vezessék. Ezzel a sofőrök átlagosan 50 másra felhasználható percet nyerhetnek naponta. Az utasok pedig jó eséllyel az internetet fogják nézni, ha az utat már nem kell. Ez pedig növelheti a digitális média bevételeit.

Nagy lehetőségek előtt áll tehát az autóipar, ha csak az Apple és a Google le nem fölözi ezt a piacot: a digitális szolgáltatásokat már ma sem lehet kihagyni a kínálatból.

"A fogyasztók a jövőben már nem az autók érdeklik majd" - mondta Fuss. "Hanem az, hogy mivel töltsék el benne az időt."


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!