mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Bíró Gábor
Bíró Gábor
Mediabrands
Operatív igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Egymástól tanulhatnak a hagyományos és az online médiumok
2015-10-19 14:08 [MTI + Mediainfo.hu]

A kiadók a legnagyobb kihívást a digitalizáció mellett a mobileszközök mind népszerűbbé válásában és ezen trendek elemzésében látják, valamint abban, hogyan tudnak bevételt generálni ezen a platformon.

Nemcsak a nyomtatott média, a rádió és a televízió tanulhat az internetes versenytársaktól, hanem utóbbiak is hagyományos riválisaiktól - hangsúlyozta a Nemzetközi Hírmédia Szövetség (INMA) éves európai konferenciájának nyitónapján a szervezet vezérigazgató-ügyvezetője Budapesten.

Earl J. Wilkinson hangsúlyozta: az online kiadványok tulajdonosainak is szükségük van jelentős bevételt hozó hirdetési modellre, minőségi tartalomra és szerzőgárdára. Véleménye szerint a következő tíz év az üzleti modellek közötti egyensúly megteremtésének kora lehet. A legfőbb irányok között a médiafogyasztás mobileszközökre költözését, a tartalom minél egyszerűbb elérésének biztosítását,és azok fizetőssé tételét említette.

A szakember utalt arra, az Egyesült Államokban pár év alatt csaknem négyszeresére ugrott az az idő, amelyet a felhasználók nem hanghívással töltenek mobiljukon, és szólt arról is, hogy a médiaipar átalakulása a hirdetési szektort is alapjaiban érinti majd, hiszen három év múlva az online reklámok zömét már programozott hirdetések adják. A tagjaik körében készített felmérés szerint a kiadók a legnagyobb kihívást a digitalizáció mellett a mobileszközök mind népszerűbbé válásában és ezen trendek elemzésében látják, valamint abban, hogyan tudnak bevételt generálni ezen a platformon.

Dan Miller, a kanadai punkmagazinból kinőtt Vice portál stratégiai kommunikációs vezetője azt emelte ki: célközönségükben, a 18 és 35 év közötti korosztályban csak hitelességgel és őszinteséggel lehet sikert elérni, hiszen ez a nemzedék nagyon gyorsan felismeri a "maszatolást". Mint mondta, havi 200 millió egyéni látogatójuk videonézési szokásai bizonyítják, hogy helyi tartalom is válthat ki globális érdeklődést, és megfelelően kiválasztott és feldolgozott témával nemcsak percekre lehet a képernyő elé szegezni a nézőt. Példaként hozta fel egy évtizede készült, másfél órás filmjüket, amely a bagdadi heavy metal-rajongók életét mutatta be.

Faix Csaba, a Prezi.com kommunikációs menedzsere a tanácskozáson közölte, hatalmas a tolongás a közönség és a potenciális üzletfelek érdeklődéséért, ezt mutatja, hogy naponta átlagosan ezer mobilalkalmazás jelenik meg.

A világ legnagyobb médiainnovációs fórumán, amelynek házigazdája, a Magyar Lapkiadók Egyesülete, mintegy kétszázötvenen vesznek részt, ötödük érkezik Magyarországról. Az 1930-ban alakult szervezetnek a honlapján közölt adatok szerint 70-nél is több ország 607 médiacégénél mintegy 6100 tagja van.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Targoncavezető
[2017-08-15]
Targoncavezető
[2017-08-01]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!