mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Eszes Tamás, főiskolai tanár...
Dr. Eszes István
Budapesti Gazdasági Főiskola
főiskolai tanár


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Egy helyen David Ogilvy legendás kampányai
2016-01-15 13:07 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Először olvashatók magyar nyelven David Ogilvy ma is érvényes gondolatai és néhány kiemelkedő, legendás kampánya elektronikus könyv formájában.

1911. június 23-án született David MacKenzie Ogilvy, a modern reklám és marketing megteremtője, aki irigyelt és megbecsült foglalkozássá tette a korábban lenézett reklámszakmát.

Ogilvy saját magát is kiválóan tudta eladni, valóságos mítoszt teremtett egyébként tényleg kalandos élete körül. 1935-ben beállt egy londoni reklámcéghez, ahol rögvest rábeszélte munkaadóit, hogy küldjék amerikai tanulmányútra. Itt George Gallup mellett dolgozott, egyebek között Hollywood számára végzett felméréseket, s egyre erősödött benne a felismerés, hogy a reklámnak nem, vagy nemcsak ösztönre és megérzésre, hanem szigorú, tudományos alapokon nyugvó piackutatásra kell támaszkodnia. A II. világháború után felcsapott farmernek és dohányt kezdett termeszteni. Idővel ezt is megunta, és 1948-ban úgy döntött, önálló reklámirodát alapít.

A cég neve (köszönhetően egykori londoni munkahelye támogatásának) Hewitt, Ogilvy, Benson and Mather lett, de csak ketten dolgoztak benne. A kiváló modorú és még kiválóbb rábeszélőképességgel megáldott Ogilvy gyorsan felvirágoztatta a vállalkozást, hamarosan ügyfelei között tudhatott olajcéget, autógyárat és bankot. Reklámkampányait még ma is tanítják, talán a legemlékezetesebb a Rolls-Royce hirdetése volt - "90 km/órás sebességnél ebben az autóban az elektromos óra a leghangosabb" mottóval.

Ogilvy az 50-60-as években forradalmasította a reklámot, az addigi unalmas, rímelős helyett ízléses, szellemes és informatív szövegeket írt, és azt tartotta, a főszövegbe már bele kell sűríteni a lényeget, mert a többit úgysem olvassák el. Felfogása szerint "a fogyasztó nem idióta. Tekintsd a feleségednek, ne becsüld le az intelligenciáját". Azt is ő mondta, hogy az emberek nem vásárolnak bohócoktól és hazudóktól, illetve, hogy soha ne legyen olyan hirdetésed, amelyet saját családod előtt szégyellnél.

Az Ogilvy and Mather ma már világcég, amelynek mintegy száz országban - köztük Magyarországon - működik képviselete. David Ogilvy 1999. július 21-én hunyt el franciaországi birtokán.

A most megjelent elektronikus könyv az első olyan magyar nyelvű kiadvány, amely összefoglalóan és olvasmányosan vezet végig David Ogilvy nagy ötletein és még ma is érvényes gondolatain, legendás kampányain. Csörge Ádám "A Nagy Ötlet - 21 Marketing Mantra, a XXI. sz. Marketingesének, David Ogilvytől" című könyvének alapjául két Ogilvy-vel készült filmfelvétel szolgált; az 1977-es, "Beszélgetés a reklámról, David Ogilvy-vel", és az 1981-es "A touffou-i panoráma", melyet a reklámszakember szakmai végrendeletének is tekintett. Az interjúkra épülő kiadvány részletesen bemutatja Ogilvy erős márka fókuszú, márka építő gondolkodásmódját, amely még ma is jól jellemzi az általa közel 70 éve alapított Ogilvy & Mather reklámügynökséget. A könyv tartalmát szakmailag az O&M budapesti irodájának vezetője, Sályi Réka lektorálta.

"Nagyon izgalmas volt újraolvasni David Ogilvy gondolatait magyar nyelven - eddig ezekkel csak angolul találkoztunk. A könyv igazi csemege mindenkinek, aki marketinggel és kommunikációval foglalkozik "- mondta el Sályi Réka, az Ogilvy & Mather ügynökséget is magába foglaló Geometry Global cégcsoport ügyvezető igazgatója.

A könyv örökérvényű Ogilvy idézetek mentén rendszerezi a reklámszakember marketingkommunikációs elveit és nagy ötleteit, melyeket David a szakma lényegének tekintett, olyan témákat érintve, mint a kreativitás fogalma, a piackutatás fontossága, a pozicionálás művészete, a márka imázs építése, a sikeres meggyőzés titka vagy a hatékony reklámszövegírás alapelvei. Mindezeket, és a nagy ötletek megszületését elősegítő 10 aranyszabályt Ogilvy híres kampányain keresztül ismerhetjük meg, melyekkel megalapozta a márkák nem ritkán több évtizedes sikerét. Olvashatunk többek között a Guinness, útmutató az osztrigákhoz reklámjáról, a Hathaway ingek szemkendős alakjáról, illetve a reklámszövegírás egyik leghíresebb fősorának születéséről, amely a Rolls-Royce számára készült. A kampányok sikerességéhez vezető elvek és technikák még ma is jól alkalmazhatóak, így Csörghe Ádám könyve szinte kötelező olvasmánynak tekinthető minden marketinggel és reklámmal foglalkozó szakember számára.





Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!