mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kandikó József
Dr. Kandikó József
Edutus Főiskola
Főiskolai tanár


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Kínai befektetővel szerződött a Universal filmstúdió
2016-02-25 12:00 [MTI + Mediainfo.hu]

Kína egyik legnagyobb videojáték-vállalata 250 millió dolláros, azaz mintegy 70 milliárd forintos befektetésről kötött szerződést a hollywoodi Universal filmstúdióval.

A Perfect World Pictures a Universalnél a következő négy évben készülő filmek zömének költségvetésébe szállt be 25 százalékos részesedéssel. A megállapodás a Universal idei bemutatóival kezdődik. Az ilyen típusú befektetés nem szokatlan a hollywoodi filmiparban, ám kínai cégek eddig csak ritkán kerültek képbe. Tavaly a Lionsgate kötött hasonló szerződést a Hunan TV and Broadcast Intermediary vállalattal a stúdió több filmjének társfinanszírozására. A Dalian Wanda Group Co. pedig a közelmúltban költött 3,5 milliárd dollárt a Legendary Entertainmentre, amely a Universallel is partneri kapcsolatban áll.

A Perfect World Pictures elnöke, Rong Csen elmondta, hogy cége bevételének 80 százaléka származik a televíziózásból, de a továbbiakban a filmes üzletág felé akarnak fordulni, és a globális piacon tervezik megvetni a lábukat. Csen kifejtette, hogy a Universallel való együttműködés segítséget nyújt számukra a filmkészítés, marketing, forgalmazás és finanszírozás kérdéseiben való elmélyülésre. Jimmy Horowitz, a Universal elnöke reményét fejezte ki, hogy a partnerség elősegíti majd a stúdió előrejutását a kínai piacon.

A Universal története legerősebb évét tudhatja maga mögött: 6,9 milliárd dolláros bevétele származott olyan kasszasikerekből, mint a Jurassic World, a Halálos iramban 7. és a Minyonok. Kínában a mozik jegybevétele tavaly 49 százalékkal nőtt, és elérte a 6,78 milliárd dollárt. A filmes ágazat helyi vállalatai igyekeznek minél nagyobb részesedést szerezni a globális piacon, ám tapasztalatok híján sokan keresnek hollywoodi partnereket.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!