mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Door Tamás, Juventus Rádió vezér...
Door Tamás
Mediaworks
megbízott vezérigazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Elsőszámú hírforrássá válik a social media
2016-07-11 17:15 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az online közösség több mint fele a Facebook-ról, a Youtube-ról és a Twitterről gyűjti be a híreket.

Főleg azok körében válik egyre inkább fő hírforrássá a közösségi média, akik szinte non-stop maguknál hordják az okostelefonjukat. A hírolvasás átkerülése a social media felületek hírfolyamaira azt is jelenti, hogy a hírfogyasztók továbbra is ingyenes tartalom-hozzáférést szeretnének, és gyakran alkalmaznak ad-blockert, ami jelentősen apasztja az online médiacégek, kiadók árbevételeit.

A hírfolyamok magas használatának két oldala van: egyrészt igaz, hogy több olvasót "generál", ugyanakkor ez a közönség tulajdonképpen elérhetetlen a kiadóvállalatok számára.

A legfrissebb adatok szerint az online hírfolyam olvasók 44%-a a Facebook-ot használja, második a Youtube (19%) és harmadik a Twitter (10%). A Nielsen szerint azokban a fejlődő országokban, ahol a megbízható és független hírek elérése korlátozott, még magasabb a hírfolyamok használata.

A Reuters Institute for the Study of Journalism kutatása rámutat, a social média egyértelműen fő hírforrássá vált a 18-24 évesek közt (megelőzve a TV-t): 28%-uk tájékozódik elsősorban a közösségi médiából és csak 24% jelölte meg fő információforrásként a tv-t. A hírolvasás okostelefonról a leginkább elterjedt Svédországban, Dél-Koreában és Svájcban. Az USA-ban és az Egyesült Királyságban viszont egyelőre még a laptop és a PC áll az élen az online hírfogyasztásban - írta a Japan Today.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!