mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Ménesi Zsolt
Ménesi Zsolt
Akció-NXS Reklámügynökség Kft. (AKCIÓ 360)
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
600 ezren már okostelefonon is szurkolnak
2016-08-17 10:01 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A (mobil)internet és az okoseszközök hatására átalakulnak az olimpianézési szokások is. Az eNET - Telekom "Jelentés az internetgazdaságról" hó elején készült kutatása az olimpiai szurkolással foglalkozik.

Az eNET 2016 augusztusában végzett online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők olimpiai lázban égnek: 69 százalékuk, azaz több mint 3 és félmillió fő tervezi figyelemmel kísérni az ötkarikás játékokat. Nem meglepő módon a legnagyobb érdeklődésre a magyar szempontból hagyományosan sikersportágaknak minősülő úszás (78%), vízilabda (69%) és kajak-kenu (65%) tart számot.

Olimpia minden képernyőn

Míg korábban az olimpiai közvetítések követésének kizárólagos terepe a tévé volt, addig mára a válaszadók fele emellett az internet által nyújtott lehetőségeket is kihasználja. Az olimpiát tévében és neten egyaránt követni tervezők 45 százaléka a tévé mellett laptopon, 41 százaléka asztali számítógépen, 34 százaléka okostelefonon, minden tizedik válaszadó pedig tableten is fogja nézni a közvetítéseket. Mindez azt jelenti, hogy a tévézés mellett laptopon 790 ezren, asztali számítógépen 720 ezren, okostelefonon 600 ezren, tableten pedig már 170 ezren fognak szurkolni a magyar sikerekért.

Az okostelefonok és tabletek, valamint a (mobil)internet terjedése tízből kilenc válaszadó szerint az olimpianézési szokásokat is átalakította, minden eddiginél szélesebb körű lehetőséget biztosítva a szurkoláshoz. Nem csak lehetővé tették a közvetítések követését bárhol és bármikor (70%); de segítségükkel egyszerűbbé vált az olimpiával kapcsolatos hírek olvasása (50%); könnyebbé az őket érdeklő versenyszámok keresése és kiválasztása (26%); valamint egyszerre több képernyőn is lehetővé tették a közvetítések nézését (23%).

A többség (74%) lényegesnek is tartja, hogy a számára érdekes olimpiai versenyszámok közvetítéseit élőben (valós időben) tudja követni helytől és időtől függetlenül. Hogyha mégis lemaradnának egy számukra fontos olimpiai eseményről, a válaszadók fele inkább rögtön tudni szeretné az eredményt (esetleg ezután nézné meg az adott versenyszámot). Ennek megfelelően a hagyományos, élő tévés közvetítések a legkedveltebbek (78%); ezeket követik a visszanézhető (31%); majd az élő, interneten streamingelt (16%); végül a televízióból a válaszadók által rögzített közvetítések (5%).

Szurkolás szívvel-lélekkel

Az összetartozás érzését hivatott segíteni a Telekom Szurkolói Szív kezdeményezése, mellyel a nyári nemzetközi sportversenyek résztvevőinek, így a Magyar Olimpiai Csapat tagjainak is üzeneteket, illetve egy szív formájú digitális eszközzel virtuális szívdobbanást küldhetünk, ezzel támogatva és biztatva sportolóinkat. A Szurkolói Szív kezdeményezését a válaszadók többsége nagyon jó ötletnek tartja, hiszen így a versenyzők érezhetik a szurkolók szeretetét, akik "kicsit a szívüket adhatják a versenyzőknek". 45 százalék tervezi is, hogy az olimpia alatt támogatja a magyar versenyzőket ezzel a kezdeményezéssel.





Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!