mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kántor Kata
Kántor Kata
GfK Hungária Kft.
média szektormenedzser


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Már az ünnepekre készülnek a hackerek
2016-11-29 11:05 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Biztonságos mobilos vásárlási tanácsokat gyűjtött össze a Trend Micro.

A karácsony előtti rohanásban minden perc számít, így egyre több vásárlást intézünk mobileszközökön keresztül, lassan többet, mint asztali számítógépekről. Bár a magyarok 49 százaléka tervez vásárlást mobilapplikáción keresztül, sokan mégsem tudatosítják az ebben rejlő óriási veszélyeket. A Trend Micro biztonsági szakértői összegyűjtötték azokat a legfontosabb tanácsokat, amelyeket mobiltelefonról történő online vásárlás esetén érdemes szem előtt tartanunk, nehogy hackertámadás áldozataivá váljunk.

"A vásárlást jelenleg legkényelmesebben mobil eszközökön keresztül lehet intézni, különösen az ünnepek előtt. Azt viszont nem szabad elfelejtenünk, hogy a megnövekedett online kereskedelem a hackereknek is csábító lehetőségeket biztosít. Nekünk az a feladatunk, hogy az egyre súlyosabb fenyegetések mellett is biztosítsuk felhasználóink védelmét" - mondta el Bárány Zsolt, a Trend Micro Magyarországért és Romániáért felelős regionális ügyfélmenedzsere.

1. Kerüljük a nyílt wifit, és keressük a biztonságot jelentő ikont

A nyílt wifi hálózatok sokszor váratlan meglepetéseket tartogathatnak, hiszen egy hacker könnyen eltérítheti az adatforgalmunkat, vagy álhálózatot hozhat létre, amihez mi óvatlanul csatlakozunk. Maradjunk inkább a saját 3G/4G hálózatunknál, amelyet a szolgáltatók sokkal jobban védenek.

2. Csak biztonságosnak ítélt vásárlási alkalmazásokat töltsünk le

A legtöbb nagy kereskedő már készített saját alkalmazásokat, amelyeken keresztül biztonságosan és kényelmesen tudunk böngészni vagy vásárolni. Ha olyan alkalmazást töltenénk le, amelynek megbízhatóságában nem vagyunk biztosak, keressünk felhasználói véleményeket és értékeléseket.

3. Frissítsük böngészőnket és használjunk mobil vírusvédelmet

Nagyon fontos, hogy böngészőnk mindig a legfrissebb legyen. Sokan nem tudják, hogy a gyakori Chrome, Safari, Firefox vagy épp Opera frissítések rengeteg beépített biztonsági javítást tartalmaznak, ezzel nehezítve a hackerek munkáját.

4. Soha ne nyissunk meg kereskedői promóciós e-maileket mobil eszközünkön

Csalók sokszor igyekeznek nagy áruházak leveleit lemásolni, és személyes adataink bánhatják, ha egy rosszindulatú linkre kattintunk. Ha véletlenül meg is nyitjuk a levelet, keressünk gyanús jeleket: valószínűtlen helyesírási hibák, hanyag grafikai munka.

5. Nem mindegy, hogyan fizetünk

Az online vásárlás egyik legkényesebb pontja kétségkívül a fizetés. Ha a kettő közül kell választanunk, használjuk hitelkártyánkat (credit card) a betéti kártyával (debit card) szemben, ugyanis a bankok általában nagyobb védelmet nyújtanak hitelkártyáinknak, ha esetleg rossz kezekbe kerülnének. Ám még ezeknél is biztosabb megoldás, ha online fizetőrendszereket használunk, mint amilyen a PayPal is, hiszen ezek különösen nagy gondot fordítanak adataink biztonságos kezelésére és tárolására.

6. Mindig mentsük el a vásárlási visszaigazolásokat
Legyünk akár villamoson, vagy épp egy buszon munkába menet, mindig figyeljünk oda, hogy valamilyen formában lementsük a kereskedő visszaigazolását. Ne feltételezzük automatikusan, hogy úgyis megkapjuk e-mailen. Apróságnak tűnhet, de probléma esetén erre tudunk hivatkozni.

Egyetlen támadás is romba dönthet egy boltot

A növekvő fenyegetettségre nem csak a végfelhasználóknak kell fokozottabban figyelniük, hiszen az online kereskedők átlagosan az éves bevételük 70 százalékát a Black Friday és karácsony közti időszakban érik el. Egy kívülről érkező támadás ebben az időszakban olyan bevételkiesést okozhat, amely a kisebb online boltok számára a véget jelentheti.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!