mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kandikó József
Dr. Kandikó József
Edutus Főiskola
Főiskolai tanár


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Rádióhallgatás 2016 telén
2017-03-08 11:12 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Továbbra sem látszik jelentős szűkülés a rádiós piacon: naponta országosan 5 és félmillióan, míg a fővárosban több mint 1 millióan rádióznak.

Az adatok megbízhatósága és mélyebb célcsoportokban elemezve is fenntartható érvényessége érdekében a TNS Hoffmann-Mediameter konzorcium több, mint 7 ezer fő megkérdezésével folytat rádiós hallgatottságmérést. A Class FM offline sugárzásának elhallgatása óta - hála a decemberi, dupla mintán történt adatfelvételnek - most, a januári méréssel együtt állt össze először a 2016-ban megszokott, 7 388 fős mintanagyság.

Az eredmények alapvetően megerősítették a januárban kiadott, november-decemberi mérés tanulságait abban a tekintetben, hogy a rádióhallgatás általában minimálisan csökkent ahhoz képest, hogy a piac legnagyobb közönséggel bíró szereplője esett ki a rádiós kínálatból. A napi rádióhallgatás kevesebb, mint 4 százalékpontot csökkent az egy évvel ezelőtt, ugyanebben az időszakban mért adatokhoz képest; most a 15 éves vagy idősebb népesség 65 százaléka, csaknem 5,5 millió ember hallgat rádiót napi rendszerességgel.

A heti rádióhallgatás, ami jobban kifejezi a rendszeresen rádiót hallgatók, tehát egy több napig tartó rádiós kampánnyal elérhetők körét, szintén kis mértékben, a tavalyi 7,7 millióról 7,5 millió főre csökkent, tehát a heti rendszerességgel rádiót hallgatók száma az egy évvel korábbi érték 98 százaléka. Ennél is kisebb a különbség, ha az utóbbi 30 napban rádiót hallgatók számát vesszük: ez az egy évvel korábbi 7,4 millióról 7,3 millióra változott a mostani felmérés szerint.

Összességében úgy tűnik, hogy a hallgatók alapvetően megmaradtak (heti hallgatottság), viszont az új struktúrák és preferenciák még nem álltak be (napi hallgatottsági értékek). A tapasztalatok alapján és az adatok fényében joggal remélheti a rádiós piac, hogy a konszolidáció után idővel a napi hallgatottságban is pozitív elmozdulás lesz megfigyelhető.

Az országosnál kedvezőbb a helyzet Budapesten, ahol a rádióhallgatás gyakorlatilag megegyezik a tavalyival; a különbségek az egy évvel korábbi adatokhoz képest hibahatáron belüliek. A fővárosban havonta 1,4 millióan, heti rendszerességgel 1,3 millióan, és napi átlagban is több, mint egymillióan rádióznak.

Az egyes rádióadók eredményei kapcsán elmondható, hogy a Rádió1-et a 15 éves és idősebb korosztály körében 2016. november - 2017. január között naponta átlagosan több, mint nyolcszázezren hallgatták. A Music FM közönsége 650 ezres, a Sláger FM hallgatósága pedig a 450 ezret közelíti. 160 ezres táborral rendelkezik a Rádió Rock, rajta kívül a Lánchíd Rádió súrolja még a százezres határt, az Info Rádió napi hallgatottsága pedig 73 ezer fő.

A fővárosban a Sláger FM (283 ezer fő), a Rádió1 (248 ezer) és a Music FM (216 ezer) a piacvezetők a napi átlagos hallgatószám tekintetében, őket - a közrádiókon kívül - a Rádió Rock (79 ezer), az Info Rádió (52 ezer), a Klasszik Rádió (49 ezer), a Jazzy (44 ezer) és a Lánchíd Rádió (28 ezer) követik.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!