mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Gombos Zsolt
Gombos Zsolt
Online Marketing Akadémia
OMA alapító tréner, Facebook-szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Új márka a MEDIACOM segítségével
2017-03-13 16:14 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A project egy portál újrapozícionálásának indult, de a folyamat az egész vállalat identitását,
nevét és a márka sztoriját is megváltoztatta: új biztosítási alkusz márka és site épül
Magyarországon, az Insura.


A korábbi nevén PBA Praeventio Zrt. húsz éve meghatározó szereplője volt már a magyar alkuszi piacnak, amikor a személyes biztosítás-tanácsadói és vendor hálózatuk mellett az online üzletágban rejlő lehetőségek jobb kiaknázása mellett döntöttek.

"Az első terv az volt, hogy a pba.hu-ra forgalmat tereljünk különböző kommunikációs
megoldásokkal" - emlékszik vissza dr. Kozma Gábor, a vállalat tulajdonos vezérigazgatója a közel másfél évvel ezelőtti helyzetre. A kommunikációs lehetőségek feltérképezésére a MEDIACOM Magyarország Kft-t kérték fel. Az ügynökség kutatási osztálya azonban olyan összefüggéseket és dimenziókat tárt fel, amelyek egy hosszú távú márkázási és üzleti stratégia alapjait határozták meg. A vezetőséggel, személyes és vendor üzleti partnerekkel végzett mélyinterjús fázist lakossági fókuszcsoportos vizsgálatok követték, majd a mindezekre épülő 1000 fős reprezentatív kutatás hozták azokat az eredményeket, amelyekből az ügynökség stratégiai kreatív és UX briefet írt. A kreatív és UX tendert a MEDIACOM kooridnálta. A tenderre négy ügynökséget hívtak meg, és két forduló után a PBA vezetése a Nyéki Attila kreatív szakemberrel kiegészült Kabooom reklámügynökséget választotta kreatív partnernek. A produkciós munkálatokat az Umbrella, míg a UX feladatokat a Super11 Creative Zrt. nyerte el.
Lévén az új márka identitásának meghatározásában a versenytársak pozicionálása, a piaci környezet valamint a cégen belülről és a fogyasztóktól származó gondolatok is szerepet játszottak, a kialakuló márkasztori alkalmassá vált a belső céges identitás kialakítására is. "Sok más insight mellett bizonyítani tudtuk, hogy a 'biztosítás kötése a felelős gondolkodás része' gondolat egy olyan létező kognitív séma, amelyre már érdemes márkát és üzenetet építeni" - emeli ki Kun Miklós, a MEDIACOM stratégiai igazgatója. Erre épült tehát a mára vállalati "purpose"-ként is meghatározott hitvallás (Azért dolgozunk, hogy minél többen megélhessék a hétköznapok örömeit, biztonságban tudva mindazt, ami számukra igazán fontos) és a reklámfilmekben hallható voiceover is (Az élet apró balesetein könnyen túllépünk, ha a fontos dolgainkat közben biztonságban tudjuk).

Kreatív szempontból a márkaesszencia és a választott kommunikációs archetípus összehangolását bravúrosan oldotta meg a Kabooom. "A riogatás, és az átlátszó örömködés helyett egy humorosabb és hitelesebb utat választottunk a stratégia kreatív leképezésében. Szerethető, a néző által átélhető apró baleseteket mutatunk be, amelyeket tartalmilag a szöveg tesz a helyükre." - modta el Spielmann Gábor, a Kabooom kreatív igazgatója. A MEDIACOM által írt kreatív briefben ugyanis számos alátámasztott kritérium és tabu figyelembevétele mellett a márkasztorit a dolgokra
mindig más szemszögből rávilágító, humoros Jester archetípus narratívjában kellett elmesélni. Ráadásul úgy, hogy a márkaelemek koherens egészt képezzenek és reflektáljanak az online kötés gyorsaságára is. Így született meg a kenguru alakját felvevő logo, a "Biztosítás hipp-hopp!" szlogen, az Insura név, illetve a három helyzetkomikumra épülő 25-30 mp-es reklámfilm. "A Jester archetípus választásával az kimondott célunk volt, hogy az online világban megkülönböztethetőek, és a biztosítási szektorban is innovatívak lehessünk. Sok munkát fektettünk ezért az új honlap
kialakításába és a UX-be a Super11-el, amelyen tényleg 'hipp-hopp' lehet biztosítást kötni" - mondta el Oravecz József, az Insura online igazgatója.

A kampány március elején indult a három márkaépítő film rotálásával a főbb videós csatornákon. A MEDIACOM által kidolgozott kommunikációs stratégia alapján a márkaépítő és a leendő Insura ügyfelek figyelmét megragadó fázist fokozatosan felváltják a termék-fókuszú forgalomterelést célzó eszközök. A kampány csak digitális platformokon jelenik meg, amelyet az ügynökség illetve a GroupM digitális csapata vásárol és optimalizál.




Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!