mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Illisz László
Dr. Illisz László
Heti Válasz
felelős szerkesztő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A Kossuth és a Petőfi a legnépszerűbb országos adó
2017-04-04 16:47 [MTI + Mediainfo.hu]

A 8,2 millió magyarországi felnőtt közül mintegy 7,2 millió rádióhallgató, a legnépszerűbb országos adó a Kossuth és a Petőfi rádió- az Inspira Media Research márciusi országos hallgatottsági kutatása szerint.

A rádióhallgatók száma folyamatosan növekszik Magyarországon, a 2014-es 5,5 millió hallgató száma 10 százalékkal bővült 2016-ra. A teljes rádiós piac egy hét alatt a felnőtt lakosság körében 7,2 millió embert ér el, és a 18-39 éves korcsoport 93,5 százaléka hallgat rendszeresen valamilyen rádióadót - közölték, jelezve, hogy a napi átlagos rádióhallgatás Magyarországon három és fél óra.

Az egykori Class FM hallgatóinak legnagyobb része átpártolt más adókhoz; a folyamat legnagyobb nyertese a Kossuth, a Petőfi és a Sláger FM - olvasható a közleményben.

A tájékoztatásban kitérnek arra, hogy az év elején indult a legnagyobb rádiós portfóliót értékesítő Radio Sales House Kft. (RSH), amely az Médiaszolgáltatás-támogató és vagyonkezelő Alap (MTVA) négy országos adója, a Sláger FM és 59 regionális adó kizárólagos reklámértékesítője, és ezen médiumok napi hallgatótábora mintegy 3,7 milliós.

A magyar rádiós piacon a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság engedélye alapján csak a közmédia adói - Kossuth, Petőfi, Bartók és Dankó - rendelkeznek országos lefedettséggel, ezért nem meglepő, hogy ezek érik el a legtöbb embert - említik meg, jelezve, hogy ezek összesen naponta 3,3 millió embert érnek el.

Mint írják, a Kossuth Rádió napi elérése 20,1 százalékos, a Petőfi Rádióé 19,8 százalékos. Országosan a harmadik leghallgatottabb rádió a Music FM 7,5 százalékkal, míg a Rádió1 csoport 6,9 százalékot ért el. A kereskedelmi szempontból fontos 18-49-es korcsoportban a hallgatottsági sorrend: Petőfi Rádió 20,5 százalék, Kossuth Rádió 9,9 százalék, a harmadik leghallgatottabb a Music FM 9,8 százalékos napi eléréssel.

Budapesten a 18 év feletti korcsoportban a leghallgatottabb rádió a Sláger FM, amelynek napi elérése 18,2 százalék, a második leghallgatottabb a Kossuth Rádió 17,5 százalékos eléréssel, a harmadik leghallgatottabb adó pedig a Music FM, amelynek napi elérése a korcsoportban 16,2 százalék.

Megemlítik: a regionális piacokon továbbra is a helyi adók a leghallgatottabbak a 18-59 éves korcsoportban. Nyíregyházán például a Retro Rádió hallgatói elérése 36,2 százalék, a Sunshine FM-é 32,6 százalék, a Rádió1 elérése 15,5 százalék, míg a Petőfi rádióé 12,6 százalék. Miskolcon a Rádió M vezeti a hallgatottsági listát 44,3 százalékkal, Szegeden pedig a Rádió 88 elérése 53,9 százalékos.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


AMR (Average Minute Rating)

Exkluzív break

Break

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!