mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hampuk Richárd
Hampuk Richárd
Eurolex Consulting Media & PR
Account Manager


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Használt videojátékok online piactere
2017-04-20 11:06 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A teljes nemzetközi piac értéke 2016-ban megközelítette a 100 milliárd dollárt, 2019-re pedig szakértői előrejelzések szerint elérheti a 120 milliárd dollárt is.

Ezzel párhuzamosan a használt videojátékok másodlagos piaca is fejlődik, több milliárd dolláros üzletté nőtte ki magát. Ezt ismerte fel egy magyar startup, mely létrehozta a használt videojátékok adás-vételére és cseréjére biztonságos kereteket kínáló Swappygame nevű online piacteret.

Felmérések szerint az egyesült államokbeli háztártások mintegy kétharmadában legalább egy személy rendszeresen videojátékozik (Entertainment Software Association), míg Magyarországon tíz internetezőből hat hódol ennek a szórakozási módnak (E-net).

Nem meglepő, hogy az újkorukban általában méregdrága konzolos és PC-s játékok sok felhasználó számára használtan is értéket képviselnek. Mindeddig azonban a megunt videojátékok cseréjére, adás-vételére nemzetközileg és itthon sem létezett biztonságos, szervezett keretek között működő megoldás. A gamerek általában különböző közösségi média csoportokban próbálják elpasszolni a már nem használt játékaikat, azonban ez a módszer sok szempontból nem kereskedés barát, és biztonságos.

Az egyelőre magyar nyelven, hazai felhasználók számára elérhető Swappygame segítségével viszont bárki pofonegyszerűen eladhat, vehet és csereberélhet használt videojátékokat. Továbbá a platform szűri azokat, akik hamisított, vagy kalóz játékokat próbálnak meg értékesíteni.

"A Swappygame egyik fő előnye abban rejlik, hogy vásárláskor azonnal megterheljük a vásárló bankkártyáját, de az összeget csak abban az esetben írjuk jóvá az eladó számláján, ha a vásárló visszaigazolta a tétel megérkezését. Tehát az eladó biztos lehet benne, hogy az eladás pillanatától a pénz rendelkezésre áll, illetve a vásárló is nyugodt lehet, hogy a pénzt csak akkor kapja meg az eladó, ha valóban eljuttatta hozzá a játékot" - fogalmazott Alcser Norbert alapító.

A használt videojátékok online piactere nemzetközi szinten is egyedülálló, éppen ezért a cég célja, hogy külföldiek számára is elérhetővé tegyék a szolgáltatást.

"Év végéig célunk, hogy Magyarországon elérjük a 30.000 regisztrált felhasználót, majd az angol nyelvű oldal elindításával meg szeretnénk kezdeni a nemzetközi terjeszkedést is. Mivel szolgáltatásunk teljesen hiánypótló, nincsenek versenytársaink, a használt videojátékok globális piacán vezető pozícióra, trendformáló szerepre törünk" - fűzte hozzá az alapító.

Könyvek esetében már bevált a modell

A videojátékok "Vaterájának" ötlete nem előzmény nélküli, hiszen az alapító csapat a Rukkola nevű, több mint 35 ezer felhasználóval rendelkező, népszerű és sikeres könyvcserélő oldallal már értékes hazai és nemzetközi tapasztalatokat szerzett a műfajban.

"A Swappygame teljesen ugyanazt az online platformot használja, mint a Rukkola. Célunk az is, hogy egyéb használt cikkek, termékek adás-vételére, cseréjére specializált online piactereket is létrehozzunk, melyhez jelenleg partnereket keresünk" - mondta el Alcser.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Targoncavezető
[2017-08-15]
Targoncavezető
[2017-08-01]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!