mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Erdei Tamás
Dr. Erdei Tamás
Metropol
főszerkesztő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
eSportok nézőszáma Magyarországon
2017-05-01 13:24 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A PayPal friss kutatása szerint évente 25%-kal nő az eSportok nézőszáma Magyarországon.

A PayPal által támogatott 2017-es Wargaming World of Tanks bajnokság moszkvai döntőjének közeledtével a PayPal és a SuperData Research bemutatta az európai országok eSport piacáról készített nemzetközi kutatását.

Az éves rendszerességgel készített felmérés 12 európai piac adatai alapján méri fel az egyik legdinamikusabban fejlődő online iparág helyzetét.

Bevételek terén Svédország vezet, a nézőszám Franciaországban nő a leggyorsabban

Bár sokan gondolják, hogy az eSportok a legtöbb internet-felhasználóval rendelkező kelet-ázsiai régióban a legnépszerűbbek, Európa - ahol az eSportok terjedésének motorja elsősorban a magas internetpenetráció és a közösségi média rohamos térnyerése - úgy tűnik gyorsan felzárkózik. A kutatás szerint a piac gyors ütemben nő Európában, 2018-ban a iparág összbevétele meghaladhatja az 345 millió dollárt.

A piac értéke és a nézőszám alapján a felmérésben résztvevő országok közül az első négy helyen Svédország (PewDiePie, az egyik leghíresebb eSport játékos szülőföldje), Oroszország, Franciaország, és az Egyesült Királyság áll. A toplista élén álló Svédországban az eSportból származó bevételek 2016-ban meghaladták a 40 millió dollárt. A kutatás szerint Magyarországon az iparág bevétele tavaly meghaladta az 527.000 dollárt, és 25,04%-os várható éves növekedési ütemmel számolva 2018-ra akár az 585.000 dollárt is elérheti.

"Az különböző eSport bajnokságok rengeteg ember számára jelentenek szórakozást, és örülök, hogy világszerte játékosok milliói számára természetes, hogy mindennek a PayPal is részese" - mondta el Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. "A magyar piac is megérdemli a megkülönböztetett figyelmet, hiszen a tény, hogy 2018-ra 331.000 főre duzzadhat a magyar nézőközönség jelentős növekedési potenciált jelent. A PayPal-nél tudjuk, hogy akár repülőjegyről, akár varázskardról van szó, a biztonságos és kényelmes fizetés egyszerű lebonyolítása alapvető fontosságú. Ehhez nyújtunk segítséget az eSport játékosoknak fizetési megoldásainkkal, Vásárlóvédelmi Programunkkal, és ezért működünk együtt az olyan vállalatokkal, mint a milliók számára szórakozást kínáló Wargaming."

Az eSport hajtómotorja az Y nemzedék

Az ezredfordulón született kórosztály jelenleg az egyik legnagyobb fogyasztói csoport, amely számos más terület mellett az eSport fejlődési irányait is meghatározza. A SuperData kutatása szerint a videójáték ipart szinte teljes egészében ez a nemzedék birtokolja: az érdeklődők két legnagyobb kórcsoportja a 18-24, és a 25-34 év közöttiek, továbbá ez a két kórcsoport teszi ki a nézők 62%-át. Az eSport rajongók csupán 10%-a idősebb 45 évesnél.

A kutatás szerint az eSportok iránt jellemzően a férfiak érdeklődnek: Európában az eSport játékosok 84%-a férfi, 16%-a nő. Országokra bontva a női játékosok aránya Svédországban a legmagasabb (24%), amit Franciaország (22%), az Egyesült Királyság (22%) és Magyarország (13%) követ. A női játékosok aránya Izraelben a legalacsonyabb (10%).

"Büszkék vagyunk az eSportban betöltött központi szerepünkre, és hogy már a kezdetektől olyan kiváló szolgáltatásokat nyújtó partnerekkel alakíthatjuk napjaink egyik legérdekesebb jelenségének jövőjét, mint a PayPal" - mondta Atila Yesildag, a Wargaming Senior eSport menedzsere. "A tavaly Varsóban megrendezett döntők hihetetlen sikere a bizonyíték rá, hogy a közép- és kelet-európai régióban is nagy jövő előtt áll ez a folyamatosan fejlődő iparág."

A Superdata kutatása szerint Észak-Amerikában a legnépszerűbb eSport bajnokságokat 33 millió néző követi, akiknek a 71%-a 18-34 éves kórosztályból kerül ki. Magyarországon az eSportoknak 2016-ban több mint 223.000 egyedi nézője volt és az előrejelzések szerint számuk 2018-ra 331.000 főre nő.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!