mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Király András
Király András László
The Cook Kft.
projekvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Tavaly 75 százalékkal nőtt Magyarország filmipari költése
2017-05-04 13:57 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Csak a Szárnyas fejvadász második része 28,5 milliárd forint iparági költést jelentett 2016-ban Magyarország számára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyilvántartása szerint.

Folyamatosan nő a filmipari szektor teljesítménye

Az elmúlt két évben minden korábbihoz képest több pénzt költöttek mozi- és televíziófilmek gyártására Magyarországon: 2016-ban 125,5 milliárd, egy esztendővel korábban 72 milliárd forintot fordítottak filmalkotásokra hazánkban, ez jócskán felülmúlja a 2014-es 56,4 milliárd és a 2013-as 54,2 milliárd forintos összeget. A tavalyi eredmény azt is jelenti, hogy 2004 óta kis híján hússzorosára növekedett a filmipari szektor teljesítménye hazánkban.

Az NMHH Nemzeti Filmirodájának nyilvántartása alapján tavaly 299, tavalyelőtt 239 film gyártását regisztrálták itthon. Ebbe a számba a nagy nemzetközi produkcióktól az Oscar-díjas Mindenkin át a dokumentum- és természetfilmek is beletartoznak, amelyek mind igényeltek közvetett állami támogatást.

A Magyarországon készülő 2016-os filmek közül a legnagyobb szabású produkció a Harrison Forddal, Ryan Goslinggal és Jared Letóval a főszerepben létrehozott Szárnyas fejvadász 2. volt, amely a valaha hazánkban készült legdrágább, bérmunkában megvalósuló mű, amelynek magyarországi gyártási költsége 28,5 milliárd forintot tesz ki. Kiemelkedő jelentőségű az Emerald City is, a sorozatra összesen 12,6 milliárd forintot költöttek. A magyar filmek közül a Viszkis szerezte meg az első helyet 1,7 milliárd forintos büdzséjével.


Több mozijegy fogyott, mint ahányan Magyarországon laknak

A hazai forgalmazók jelentése szerint a magyar mozik 2016-ban 14,62 millió nézőt vonzottak be filmkínálatukkal. Ez 12%-os növekedés 2015-höz képest, amikor összesen 13,02 millió látogatót regisztráltak hazánkban. A nézőszámmal párhuzamosan - természetesen - a jegyárbevételek is nőttek: a bruttó összeg tavaly kis híján elérte a 20 milliárd forintot (19,8 milliárd), az előző esztendőhöz (17,5 milliárd forint) képest ez 13%-os emelkedés. A mozik jobb kihasználtsággal működtek tavaly az előző évhez képest: az 502 ezres előadásszám alapján egy vetítés átlagosan 39 ezer forintos bevételt jelentett, míg 2015-ben ez bő négyezer forinttal kevesebb volt. Az átlag jegyár ugyanakkor csak minimálisan emelkedett: az egy évvel korábbi 1347 forintról mindössze tíz forinttal drágult 2016-ra.

2016 januárjától a mozik havi forgalmi adatai is rendelkezésére állnak az NMHH számára, amelyek alapján augusztusban és decemberben volt a legnagyobb forgalom a mozipénztáraknál. Mindkét esetben másfél milliónál is több néző ült le a vásznak elé: nyár végén 1,58 millió, az év végi, ünnepi időszakot is magában foglaló hónapban pedig 1,63 millió látogatót jegyeztek fel.

Nem a Csillagok háborúja-sorozat vitte a prímet 2016-ban

A tavalyi összesített és az utólagos adatszolgáltatások alapján korrigált nézőszámot tekintve meglepő módon a Csillagok háborúja-sorozat része, a Zsivány egyes lecsúszott az első helyről: a negyedik negyedévben ugyan kimagaslott a filmek közül (550 ezer néző), ám az augusztusban bemutatott A kis kedvencek titkos élete című animációs film ezen is túltett 654 ezer nézővel. A képzeletbeli dobogó alsó fokát a Deadpool (430 ezer néző) című szuperhősfilm foglalta el.

A művészmozikban a látogatószám alapján magyar alkotás vitte a prímet: a legjobb idegen nyelvű film kategóriájában Oscar-díjas Saul fia 66 ezernél is több nézőt vonzott. Nemes Jeles László filmjét A lovasíjász (32 ezer) követte A kis kedvencek titkos élete (27 ezer) előtt. Az artmozi-besorolású filmszínházakban is egyre több a néző: tavaly 1,16 millióan váltottak belépőt ezekbe a mozikba, 45 ezerrel többen, mint egy évvel korábban. De különösen akkor látványos az art mozik fejlődése, ha ismerjük a korábbi esztendők adatait is: 2013: 679 ezer, 2014: 871 ezer. Arányosan emelkedtek az art mozik bevételei is, tavaly 1,226 milliárd forintot könyvelhettek el (2013-ban 602 milliót, 2014-ben 840 milliót, 2015-ben 1,109 milliárdot).


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Reception Share (RSH%)

Béta együttható

Break

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!