mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szántó Gábor
Szántó Gábor
DDB Reklámügynökség
Head of Innovation and Digital


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Coca-Cola: a legértékesebb márkanév REG
2004-07-26 09:51 [Index]

Továbbra is a Coca-Cola vezeti a legértékesebb márkanevek listáját, az üdítőgyártó multi azonban veszített értékéből az Interbrand és a BusinessWeek összesítése szerint. (Index)

Coca-Cola, Microsoft, IBM, General Electrics, Intel - ahogy 2003-ban, az idén is ez az öt legértékesebb márkanév az Interbrand és a BusinessWeek összesítése szerint. Bár az első ötben nem történt változás, mögöttük már igen, a Disney, a McDonald's és a Toyota javított, a Nokia rontott pozícióján. A mobilgyártó egyben a tavalyi év legnagyobb vesztese is, 18 százalékot, mintegy 5 milliárd dollárt veszített értékéből, ám ezzel együtt is nyolcadik a listán.

A rangsort ugyan továbbra is vezeti, de négy százalékot, három milliárd dollárt veszített értékéből a Coca-Cola. Az amerikai gazdaság növekedése ellenére a McDonald's kivételével a teljes gyorsétterem szektor is bukott az elmúlt egy évben: a Burger King teljesen kiírta magát a százas listáról, míg a Pizza Hut (55.) és KFC (54.) csak értékéből és helyezéséből veszített.

A pénzügyi szféra ezzel szemben előretört: Goldman Sachs, a J.P. Morgan, a Morgan Stanley és a Merrill Lynch egyaránt növelte értékét, közülük az utóbbi került a legelőkelöbb, a 26. helyre.

Az előző évhez képest az Apple nevének értéke nőtt a legnagyobb mértékben, 24 százalékkal, de a lista szerint az így 6,8 milliárd dollárt érő márkanév így is csak a 43. helyre elegendő. A hét helyezést és 1,3 milliárd dollárt érő előretörés az Interbrand szerint elsősorban a magas vásárló-hűségnek és az iPod piaci sikerének köszönhető. Jelentős, 15 százalékot elérő vagy azt meghaladó mértékben növelte értékét a Yahoo, az Amazon, a HBSC bank és a Samsung.

A Toyota a 11. helyről a kilencedikre lépett elő, és ezzel egyszersmind kiszorította a top 10-ből a a Mercedest (11.). Az autómárkák előkelő helyet foglalnak el az összesen 3500 brand értékének felbecslésével készülő listán, az első húszban szerepel a BMW, a Ford és a Honda is. A Porsche (74.) az idén elöször került be a százas összesítésbe, az Interbrand szerint egyebek között a Cayenne terepjárónak és a luxusipar általános előretörésének köszönhetően. Utóbbi trendbe illeszkedik a Cartier (91.) listára kerülése is.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!