mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Deák Gábor
Deák Gábor
Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.
marketing és kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
CSR-hirdetők 2016-ban
2017-05-12 14:24 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Évek óta visszatérő és sokak által vitatott téma a vállalatok CSR tevékenységeihez kapcsolódó hírek, felhívások megjelenési lehetősége a hazai médiában.

A 2010-ben elfogadott médiatörvény szerint már nem számít burkolt reklámnak a vállalkozások társadalmi célú vagy közérdekű szerepvállalásáról szóló tájékoztatás. Ugyanakkor a vállalatok többsége alig tapasztalt változást ezen a téren.

Ezért Magyar Adományozói Fórum, valamint az IMEDIA, Magyarország vezető médiafigyelő vállalata egy közös projektet indítottak el 2016-ban, amellyel a hazai legnagyobb vállalatok támogatásaihoz kapcsolódó, médiakommunikációs trendjeinek jellemzőit szeretnék vizsgálni és évről-évre bemutatni.

Tavalyi évben mintaként a Figyelő 2016. évi TOP200-as listája alapján a hazai 100 legnagyobb vállalat, illetve 10 bank és 10 biztosító szolgált. A figyelt médiumok: országos sajtó, regionális sajtó, online, rádió, tv.

Az IMEDIA kutatása során a 100 vizsgált cég összesen 234 000 alkalommal jelent meg a figyelt médiaforrásokban, ebből több mint 3 200 CSR-tematikájú hírt azonosítottak, melyből a legtöbb tartalom a TESCO-hoz és a SPAR-hoz kapcsolható (közel 300-as cikkszámmal).

A kutatás eredményeként elmondható, hogy a hazai CSR-napirend fejletlen és esetleges, a magasabb megjelenésszámok általában egy-egy programhoz vagy rendezvényhez köthetők. A napirend szezonalitása nem látható, ez alól esetleg a karácsonyi jótékonysági-szezon jelent kivételt, de ez sem hoz éves szinten kimagasló számokat. Emellett látnunk kell, hogy egy-egy díjátadó vagy konferencia még mindig gyakran felülmúlja akár a legnépszerűbb programok és kezdeményezek elérését.

A CSR-napirend éves szinten növekedést mutat, de az még nem tudható, hogy egyedi változásról, vagy trendszerű növekedésről van szó, így ez a következő években válik majd egyértelművé.

Ugyanakkor egyértelműen látszanak a vállalatok tevékenységi köre és CSR-kezdeményezéseik milyensége közti korrelációk. Az FMCG vállalatok szociális ügyekkel (adománygyűjtés), illetve egészséges életmóddal foglalkoznak; a jármű- és gépipari cégek fenntarthatósággal (legfőképp hulladékgazdálkodással, károsanyagkibocsátással és zöldenergiával) és innovációval kapcsolatos projekteket indítanak. Az energetikai cégek fenntarthatóságba, a technológia szektor innovációba, míg a gyógyszeripar egészségügyi kezdeményezésekbe fektet.

A CSR-tartalmak összesített, súlyozatlan reklámegyenértéke csaknem 340 millió forint, elérése 180 millió fő volt 2016-ban.

Az adatgyűjtés módja:
 
  • Az elemzés csak a nem fizetett cikkeket vizsgálja.
  • A céglista összes találata kézzel szűrve, releváns cikkek értékelése
  • Mennyiségi szempontok: cég, iparág, dátum, forrás, forrástípus
  • Minőségi szempontok: CSR-terület, polaritás, becsült AVE és OTS


Az elemzésben megvizsgált témák:
 
  • Szezonalitás
  • Legaktívabb vállalatok CSR megjelenésszáma
  • Legaktívabb vállalatok saját CSR részesedése
  • Iparági jellemzők és fókuszterületek
  • Legaktívabb médiaforrások
  • Forrástípusok megoszlásának eltérése az összes céges megjelenéshez képest




Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!