mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Király András
Király András László
The Cook Kft.
projekvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Tovább nő a digitális piac
2017-05-17 18:13 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

13,3%-os növekedést mutat a hazai digitális piac negyedéves, önbevalláson alapuló mérése.

A PWC által készített elemzés 24 hazai online területen érintett médiacsoport, saleshouse összesített eredményeit mutatja 2016 első negyedévéhez viszonyítva.

Az előző negyedévekhez hasonlóan a fő szegmensekben bővülő bevételeket jelentettek az IAB bevalló tagszervezetei, így a display, mobil, videó területen egyaránt növekedés volt tapasztalható. Az egyetlen csökkenés az email értékesítésben volt azonosítható minimális mértékben.

Változás mértéke 2016Q1-hez képest:
 
  • display: +10,2% (Részarány: 83%)
  • mobil: +47,6% (Részarány: 14%)
  • email: -7,6% (Részarány: 3%)

Összesen: +13,3%

Az elmúlt negyedévekhez hasonlóan a mobilfelületek értékesítése dinamikusan nőtt, így már a teljes költés közel hetedét teszi ki. A hónapok között a hirdetési piac megszokott képe rajzolódik ki, hiszen a közepes januári bevételek után már erős február és még azt is meghaladó márciusi adatokat rögzíthettünk.

Szolgáltatás, autóipar, pénzügy a legerősebb

Az egyes hirdetési szektorok azonosításával kimutatható, hogy az digitális média három legjelentősebb hirdetői szegmense a szolgáltatás, gépjármű és a pénzügyi szféra 2017 első negyedévében. Ugyanakkor eléggé sokrétű hirdetői kört szolgál ki a digitális csatorna, hiszen az első 5 szektor együttesen sem éri el a teljes költés 46%-át, valamint 20 szektornak is 1% feletti a részesedése a NORI bevallásban szereplő médiumok költéseiben.

TOP10 szektor változása (Változás mértéke 2016Q1-hez képest):
 
  • szolgáltatás: 106% (Részarány: 12%)
  • gépjárművek: -12% (Részarány: 11%)
  • pénzügy: -22% (Részarány: 8%)
  • távközlés: +5% (Részarány: 8%)
  • kereskedelem: -8% (Részarány: 7%)
  • egészségipar: +50% (Részarány: 7%)
  • élelmiszer: +3% (Részarány: 5%)
  • informatika: +16% (Részarány: 4%)
  • kultúra: +28% (Részarány: 4%)
  • média: -11% (Részarány: 3%)


A bevallók köre ebben az időszakban változott kis mértékben, mivel visszatért az adatközlők körébe a tv2 Csoport, míg a Schibsted csoport kivált. Ennek megfelelően az alábbi vállalkozások adtak adatot:
 
  • Adaptive
  • CEMPSH
  • Centrál Médiacsoport
  • Est Media Group
  • EVO Media
  • Gmedia
  • Médiapiac
  • Híreső
  • HVG Kiadó
  • HWSW
  • Infinety Invest
  • Madhouse
  • Magyar Jeti
  • Mediaworks Hungary
  • MTVA Online
  • Net Média
  • NoSalty
  • Optimusz Direkt Marketing
  • New Wave Media Group
  • ReachMedia
  • Ringier Axel Springer Magyarország
  • Russmedia
  • R-Time/M-RTL
  • TV2 Csoport


Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről a hazai szereplők tekintetében.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Reception Share (RSH%)

Béta együttható

Break

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!