mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hámori Barbara
Hámori Barbara
Content House
vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A stockfotókon elhelyezett termék-megjelenés
2017-05-29 17:50 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Új kitörési lehetőség a nemzetközi hírnévre törekvő márkák számára a stockfotókon elhelyezett termékmegjelenés.

Ez az innovatív product placement lehetőség Olaszországban már nagy népszerűségnek örvend. Andrea Piacquadio, világelső microstock fotós szerint a microstock fotósok lehetnek a jövő influencerei.

A fogyasztók egyre kevésbe befogadók a márkák üzeneteire, különböző reklámtevékenységeire. Ebben közrejátszik a hatalmas a reklámzaj: naponta több ezer üzenettel találkozik egy fogyasztó.

Számos alternatív megoldás létezik a márkák számára, amellyel ki tudnak emelkedni a hatalmas zajból és meg tudják különböztetni magukat. Az egyik ilyen, már évek óta működő megoldás a product placement, azaz termékelhelyezés a különböző filmekben, televíziós produkciókban. Ezen termékelhelyezések célja, hogy olyan környezetben népszerűsítsék a márkát, amelyben a néző elfogadja és befogadja azt. Egy-egy jól eltalált termékelhelyezéssel az adott film vagy műsor kapcsán nemzetközi színtéren több milliós elérést lehet produkálni, míg itthon a több százezres netán milliós mutató már kiemelkedő elérésnek mondható.

A klasszikus product placement mellett, ma már a legnépszerűbb és legdinamikusabban fejlődő megoldás az online és mobil játékokban megjelenő termékelhelyezések. Ezek a megjelenések a technológiának köszönhetően akár az adott személy korábbi keresési tevékenysége, digitális lábnyoma alapján személyre szabhatók. "A termékmegjelenítésnek az elmúlt években új és új formái bukkantak elő: a digitális kapcsolódás miatt rövidesen személyre szabott megoldásokkal találkozhatunk a videójátékban és a tévésorozatokban is, azaz más márkát láthatnak az egyes nézők ugyanabban a játékban, sorozatban. A közösségi médiában is egyre elfogadottabb, hogy sztárok posztjaiban márkák tűnnek fel - és ezek a brandek nyilván felkeltik a követők érdeklődését, hiszen nem véletlenül lájkolták az adott sztárt, hanem mert mintaként tekintenek rá." - mondja Papp-Váry Árpád, "A márkázott szórakoztatás" című könyv szerzője, product placement szakértő.

Létezik egy itthon kevésbé ismert, azonban Olaszországban már népszerűnek számító termék elhelyezési megoldás, ez pedig a különböző stockfotókon elhelyezett megjelenés. Andrea Piacquadio, világelső microstock fotós ezt az innovatív product placement lehetőséget szeretné meghonosítani itthon is. Az olasz fotós világelsőnek számít a microstock fotózás területén 40 másodpercenként töltik le egy képét, évente 750.000 képet értékesít és naponta három millióan tekintik meg egy-egy alkotását az online felületeken. Képeivel akár a globális trendeket is képes befolyásolni. "A stockfotó iparág olyannyira dinamikusan fejlődik, hogy a szakértők azt jósolják, 2020-ig 4 milliárd dollárra fog növekedni a teljes állókép iparág, amelynek egyik fő katalizátora a microstock oldalak népszerűsége. Havonta átlagosan 1-2 millió képet töltenek fel a microstock oldalakra, amelyekkel a világ bármely pontján találkozhatnak az emberek" - mondta a világelső microstock fotós.

A megváltozott reklámozási szabályozások és költségek hatására a microstock product placement egyfajta alternatív márkaépítési lehetőség lehet a vállalatok számára. "Így olyan márkákkal és üzenetekkel találkozhatunk, amelyek relevánsak számunkra, ráadásul mindezt természetes közegükben, nem pedig erőltetett reklámként érzékeljük" - mondja Papp-Váry. Az Andrea által készített képeket a világ minden táján grafikusok, szerkesztők, reklám és marketing szakemberek használják. Egyik képe korábban a TIME magazin címlapján is szerepelt. "A márkák azzal, hogy megjelennek a képeimen világszintű ismeretségre tehetnek szert. Eddig a márkák közvetlenül nem szerepelhettek a képeken, de színek, minták, formák igen, azonban a különböző stockfotó oldalak szabályozásai is abba az irányba mutatnak, hogy a márkák lehetőséget kapnak a megjelenésre a képeken. A Shutterstock például már engedi, hogy logó is megjelenjen az alkotásokon" - mondta az olasz fotós, valamint hozzátette, hogy szerinte a microstock fotósok lehetnek a következő évek véleményvezérei.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Targoncavezető
[2017-08-15]
Targoncavezető
[2017-08-01]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!