mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Illisz László
Dr. Illisz László
Heti Válasz
felelős szerkesztő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Ötperces novellák a busz- és villamosmegállókon
2017-07-05 09:02 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Ünnepélyes díjátadón mutatták be a JCDecaux Álljon meg egy novellára! nevű irodalmi pályázatának győztes műveit.

A három díjazott mellett további 17 sikeres pályázó munkái júliustól Budapest számos pontján busz- és villamosmegállók utasváróiban lesznek olvashatók magyar és angol nyelven. A pályázatra mintegy 2500 munka érkezett, ezekből választotta ki a legjobb húszat és a nyerteseket a Grecsó Krisztián által elnökölt zsűri. A győztes novellát egy Budapesten tanuló piliscsévi egyetemista írta.

Különleges irodalmi versenyt indított tavasszal a JCDecaux, a közterületi reklámpiac vezető vállalata. Az "Álljon meg egy novellára" című pályázatra érkező művek legjobbjait a vállalat rendhagyó helyre, busz- és villamosmegállók utasváróiba szánta, hogy a várakozók friss irodalommal üthessék el azokat a perceket, amit várakozással töltünk.

Az első díjat a piliscsévi Somogyi Katalin, az Eötvös Loránd Tudományegyetem angol-magyar tanári szakos hallgatója nyerte el Katicabogár című novellájával; ő 300 ezer forintot kapott az elismerés mellé. Kapcsolás című írásáért második díjat és 200 ezer forintot nyert Orosz Adél tervezőgrafikusként váltott az irodalomra, már jelent meg kötete. A harmadik helyezett Somogyi Boglárka lett, aki Néha nem baj, hogy lerombolsz kicsit című novellájával 100 ezer forintot kapott. Érdekesség, hogy az első és a harmadik helyezett testvérek.

A három győztes novella mellett a többi shortlistre jutott írást is megjelenteti az utasvárókban a JCDecaux. Mind a 20 novelláról angol fordítás is készült, hogy a turistaszezonban Budapestre látogató külföldiek is benyomásokat szerezhetnek a magyar irodalomról. A plakátokhoz egy magyar (#álljonmegegynovellara)és egy angol nyelvű (stopforashortstory) hashtag is tartozik a lehetséges közösségi médiás megosztásokra való tekintettel.

"Nincs veszve semmi, ha ilyen tömegek vágynak rá, hogy dolgozzanak a nyelvvel, ha ennyi embert érdekel a történet, a magyar mondat, akkor van remény, akkor az irodalom nem a múlt önkifejezési formája. Az "Álljon meg egy novellára" pályamunkái gyakran voltak abszurdak, meghökkentők, felforgató, csattanóra kiélezett írások jöttek. A pályázók meg akartak minket és persze a megállók olvasóit lepni. Minket már sikerült, remélem, az utca is érti majd a humorukat, és szeretik azt a sok szenvedélyt, ami ezekben az írásokban van" - mondta el Grecsó Krisztián, József Attila-díjas író, a zsűri elnöke.

"Büszkék vagyunk rá, hogy milyen sokat jelentkeztek a pályázatra. Magyarország piacvezető out-of-home médiavállalataként a JCDecaux számára prioritás a városi élet minősége. Ezért telepítünk korszerű utcabútorokat Budapesten és számos vidéki városban. A novellák segítségével most a kényelem mellett kultúrát, igényes szórakozást is nyújtunk az embereknek, közben pedig megmutatjuk, hogy a plakát egy élő és izgalmas médium, amelyet számos célra lehet használni" - mondta el Samu Tímea, a JCDecaux vezérigazgatója.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!