mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Ménesi Zsolt
Ménesi Zsolt
Akció-NXS Reklámügynökség Kft. (AKCIÓ 360)
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A magyarok többsége digitális bankra váltana
2017-07-11 10:49 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Mastercard Európa-szerte több mint 30 olyan digitális bankkal dolgozik együtt, amely innovatív pénzügyi megoldásokat kínálva teszi kényelmesebbé és szerethetőbbé az ügyintézést.

A Mastercard Európai Digitális Bankolás tanulmányában 11 ország válaszadói osztották meg véleményüket arról, hogy miért fontosak a digitális innovációk és megoldások a jövő pénzügyi szolgáltatásai és a kereskedelem szempontjából. A kutatásában részt vevők többsége szerint ezek az új megoldások időt takarítanak meg (70%) és egyszerű a használatuk (59%). Ezen felül tíz európaiból hat nagyon érdeklődik a digitális szolgáltatások iránt és úgy gondolják, hogy a bankszektor digitalizációja egyszerűbbé és biztonságosabbá teszi a mindennapi életet.

A Mastercard jelenleg nagyjából 30 digitális banki szolgáltatóval működik együtt szerte Európában, ezek között található például az N26, a Holvi és a Monzo. Piacvezető fizetéstechnológiai vállalatként megfelelő helyzetben van ahhoz, hogy segítse partnereit - legyen szó új vagy régebben alapított, digitális vagy hagyományos bankról - a digitális átalakulás útján. Azzal, hogy technológiai útmutatást, infrastruktúrát és termékeket biztosít, segíti az ügyfélközpontú, kényelmes és biztonságos megoldások kialakítását.

"A pénzügyi ágazatban működő technológiai vállalatként régóta arra figyelünk, hogy gyorsan és áthatóan újítsunk ezen a területen. Fontos számunkra, hogy ne csak magáért az innovációért tegyük mindezt, hanem meg szeretnénk érteni, hogy partnereinknek és ügyfeleiknek mire van szükségük, hogy egyre több eszköz használatával fizessenek digitálisan. A kutatásunk megerősítette, hogy a vásárlók egyszerű és biztonságos megoldásokat akarnak használni banki ügyleteik során és nagyon nyitottak az új digitális termékekre, ha azok javítják az ügyfélélményt. Mi üdvözöljük ezt a változást és büszkék vagyunk arra, hogy több újító bank is a mi innovatív, megbízható és biztonságos megoldásainak választotta és hogy partnerek lehetünk abban, hogy a növekvő digitális környezetben a legjobb eszközöket alkossák meg." - mondta Javier Perez, a Mastercard Európáért felelős elnöke.

A tanulmány arra is rámutatott, hogy a banki ügyfelek csak kis mértékben hűségesek pénzügyi szolgáltatójukhoz: az európaiak közel fele (49%) idővel fontolóra veszi, hogy digitális szolgáltatóra cserélje meglévő hagyományos bankját. A fenti megállapítás különösen igaz a németekre, az ottani válaszadók 27 százaléka véli úgy, hogy egy éven belül bankot vált. Ez Európában a legmagasabb arány, szemben a hollandokkal, akiknél a válaszadók 7 százaléka gondolja csak így, 52 százalékuk szeretne jelenlegi bankjánál maradni. A magyar válaszadók az európai átlagnál magasabb aránya (73%) gondolkodik azon, hogy digitális bankot választ a meglévő helyett, vagy már meg is tette ezt.

A megkérdezettek szerint a pénzügyi ágazat digitalizációja a bankfiókokra is hatással lesz. A válaszadók kétharmada szerint 10 év múlva is létezni fognak ilyenek, de számuk csökkenni fog, míg 6% a fiókok teljes eltűnésére számít. A magyarok erről kevésbé vannak meggyőződve, de 71 százalékuk az elmúlt egy évben nem látogatott el személyesen bankjába.

A kutatás további megállapításai
 
  • Arra a kérdésre, hogy mit változtatnának jelenlegi bankjukon, az elsődleges válasz a kényelem volt és az, hogy a banki szolgáltatások bárhol elérhetőek és könnyen használhatóak legyenek. (42%)
  • A második leggyakoribb válasz a szerződésekre vonatkozó rugalmasság volt és az éjjel-nappali konzultáció lehetősége (27%).
  • A válaszadók 85 százaléka havi rendszerességgel bankol online vagy mobilon, 38 százalék ezt gyakrabban, napi vagy heti rendszerességgel teszi.
  • A britek a legaktívabb digitális bankhasználók, 54 százalékuk használ legalább heti rendszerességgel ilyen szolgáltatást, őket a hollandok követik (51%), majd a svédek következnek (47%), a svájciaknál 26 százalék az arány. A magyarok kicsit több mint negyede (27%) bankol digitálisan legalább heti gyakorisággal, de 87 százaléka használt vagy jelenleg is használ ilyen digitális szolgáltatásokat.
  • A magyarok 76 százalékát érdeklik azok az új, digitális megoldások, melyek megkönnyítik és biztonságosabbá teszik a pénzügyi műveleteket. Minden ötödik válaszadó kíváncsi ezekre, de nem ismeri az új lehetőségeket, és azok biztonsági előírásait.



A tanulmányt a Mastercard megbízásából az Innofact AG készítette 11915 fős európai minta alapján. A kutatásban Olaszország, Németország, Spanyolország, Franciaország, az Egyesült Királyság, Lengyelország, Hollandia, Svédország, Svájc, Oroszország és Magyarország vett részt. A kutatásban 18 év felettiek vettek részt, akiket az Innofact online paneljéből választottak ki.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!