mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Bíró Gábor
Bíró Gábor
Mediabrands
Operatív igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Különbségek az európai online vásárlók között
2017-07-31 11:06 [Marketinginfo.hu]

A ShopAlike nemzetközi csapatával készült egy átfogó és egyedi elemzés az egyes európai országok online vásárlói közti különbségekről.

Információ, a legnagyobb érték

Az információ a legnagyobb hatalom az ecommerce üzletben, az adatok a legértékesebb tényezők, ismeretük a kulcs az egyes üzletek számára a felhasználó-barát és nagyszerű vásárlási élményt nyújtó oldalak fejlesztéséhez. Az internet globális elterjedésének köszönhetően a weblapok nemzetközileg elérhetőek, könnyedén hozzáférhetünk szinte bármilyen szolgáltatáshoz, viszont lehet a felhasználói szokások alapján egyértelmű különbséget tenni az egyes országok között?
Ezt a kérdést járta körbe egy átfogó kutatásban a Visual Meta, mely 13 országban működtet e- kereskedelmi oldalakat ShopAlike, valamint Ladenzeile néven és most saját adataik felhasználásával mutatják be az egyes európai országok közti különbségeket az operációs rendszerek, eszközök és keresők használata alapján.

Windows, az asztali számítógépek királya

Az asztali számítógépek operációs rendszerei közül azt láthatjuk, hogy a Windows még mindig messze a legnagyobb játékos a vizsgált országok piacain. A felhasználók több, mint 85%-a tette le a voksát a klasszikus rendszer mellett, a számok pedig magukért beszélnek: világszerte már egy milliárdnál is több Windows alapú számítógépet használunk. Összehasonlításképpen, az Apple áprilisi jelentése szerint jelenleg közel 100 millió felhasználót tudhat magáénak a Mac rendszer.

Android és iOs verseny az okostelefonok piacán

A mobiltelefonok piacán az Android és iOs rendszerek részesedése közel azonos, az évek során duopólium állt elő, mivel ketten összesen a teljes piac 99%-át uralják. Habár a különböző eszközökön legnagyobb számban Android fut, az Apple termékek is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, ezt mi sem mutatja jobban, mint egy friss jelentés, mely szerint 2017 első negyedévében az iPhone 7 lett a legnagyobb számban értékesített telefon.

Böngészők: a Google fölénye

A böngészők piacán Európában a Google dominál, több mint 50%-os részesedéssel, melyet a Firefox követ 23.53%-kal. Meglepő, hogy az internet Explorer még mindig viszonylagos népszerűségnek örvend 15%-kal, az Apple termékekhez tartozó Safari viszont csak 7%-ot ér el. Ez a tény azért érdekes, mert az operációs rendszerek és mobiltelefonoknál a Mac és iOs a 7%-nál nagyobb részesedést ért el, tehát sok felhasználó az eredeti Safari böngésző helyett, inkább másik termékeket használ.

Mégis minek tudható be a Google ilyen mértékű előnye? A Chrom böngésző legfőbb tulajdonságai, hogy biztonságos, gyors és egyszerű, ugyanakkor, ahogy az Internet Explorernél korábban láthattuk a dolgok nagyon gyorsan meg tudnak változtatni. A Google a fölényét a különböző kiegészítők integrálásával próbálja bebiztosítani, a Gmal, Google Drive és Youtube mind az ő tulajdonukat képezik és ezen programok felhasználóinak egyértelműen ésszerű és kényelmes döntés a Chrome használata.

Piaci részesedések Magyarországon

Hazánk adatait közelebbről nézve láthatjuk, hogy az operációs rendszerek tekintetében a Windows aránya bőven az európai átlag felett van, szinte egyeduralkodó a 96%-os részesedésével. A mobiloknál az Android és iOS közti különbség már kisebb, az Apple termékeit itt a vásárlók 27%-a használja, az Android viszont egyértelműen vezet 73.56%-kal.
A böngészőket vizsgálva láthatjuk, hogy hazánkban a Chrome az európai átlagnál is nagyobb népszerűségnek örvend 62%-kal, az Internet Explorer pedig teljesen kihalóban van, csupán 7.32%-ot ér el a részesedése, míg a kontinensen a dupláját, 15.45%-ot.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Targoncavezető
[2017-08-15]
Targoncavezető
[2017-08-01]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!