mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Door Tamás, Juventus Rádió vezér...
Door Tamás
Mediaworks
megbízott vezérigazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A magyar fiatalok fesztiváloznak és karriert építenek
2017-08-29 11:46 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A K&H felmérése szerint a magyar fiatalok többsége tudatosan tervezi a jövőjét, de a szórakozásból sem ad alább.

Nyáron a Soundon partizik, karácsonyra iPhone-t kap. Ha ez a klisé nem is húzható minden egyes magyar fiatalra, átlagosan az viszont elmondható, hogy a most felnövekvő generáció szezonális költései között nagy súllyal szerepelnek a fesztiválok. 2017-ben egy fesztiválszezon alatt akár százezres nagyságrendre is rúghatnak a szórakozási költségek. A K&H Vigyázz, Kész, Pénz! pénzügyi vetélkedő házigazdája utána járt, mennyire tudatos a fiatal társadalom költési-megtakarítási gondolkodása egy nyári programokkal teli időszakban.

A fesztiválok egyre nagyobb számú fiatal tömegeket vonzanak, a jegyárak és az ottani fogyasztás költségei viszont jóval túlmutatnak a zsebpénz kategórián. A legnépszerűbb magyarországi fesztiválok között a Balaton Soundra egy napijegy 17-20 ezer forintba került, az idei Szigetre pedig 21 ezer forintos napijeggyel juthattuk be. Ha több napig szeretnénk szórakozni, a bérletkonstrukciók választásával 5-7 napnyi fesztiválozásért hozzávetőlegesen 50-120 ezer forintot kell fizetni, az összköltség tehát egy nyaralás költségkeretén is túlcsordulhat. Sok szülőnek nem fér bele a költségvetésébe, hogy gyermeke fesztiválozását is finanszírozza, így a fiatalok jelentős része saját maga teremti elő a szórakozásához szükséges anyagiakat, vagy azok egy részét.

"A szabadságok, illetve nyári szünet alatt gyakorta előfordul, hogy korlátlanabbul költünk, nem akarunk a pénzszámolgatással limiteket állítani a kikapcsolódásunknak. Ugyanakkor a szabadabb költések hátulütőire is érdemes felkészülnünk, és felkészíteni a fiatalokat is, hogyan osszák be az adott programra kapott keretösszegüket, hogyan használják a bankkártyájukat, vagy épp mit tegyenek, ha elveszítik azt. A pénzügyi tudatosság kultúráját saját magunk építjük, az ismereteket pedig a mindennapi szituációkban tudjuk jól átadni. Még vannak fehér foltok, de a fiatal társadalom pénzügyi ébersége folyamatosan fejlődik" - mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

Az Y és Z generációhoz tartozó fiatalok ugyan jelentős összegeket költenek fesztiválokra és szórakozásra, mégis tudatosak a jövőépítés tekintetében. A pénzügyi neveltetéstől és anyagi háttértől függően különböző mértékben gyűjtenek és takarékoskodnak előre.

A HR Portál cikke szerint például a diákmunkát vállaló fiatalok száma az elmúlt tíz évben megduplázódott. A megkérdezett diákok közel 60 százaléka a karrierje elindítása, a tapasztalat szerzés miatt tartja fontosnak a munkát, 16 százalékukat pedig a zsebpénz motiválja. A K&H pályakezdők jóléti indexéből az is kiderül, hogy a kutatásban résztvevő fiatalok 37 százaléka rendelkezik valamilyen megtakarítással. A hónap végén megmaradt pénzt 19 százalékuk teszi félre, míg 29 százalékuk csak alkalmanként takarít meg.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!