mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hauk Zoltán
Hauk Zoltán
Rádió 1
kereskedelmi igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A cégek fele bukásra áll kiberbiztonságból
2017-09-04 09:35 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A vállalatok harmada vakon vásárol kiberbiztonsági eszközöket, és nem méri ezek hatékonyságát.

A Thycotic bemutatta 2017-es kiberbiztonsági felmérését. A Cybersecurity Metrics Report (CMR) szerint a cégek 58%-a 1-esre vagy 2-esre értékeli cége biztonsági beruházásainak és teljesítményének mérését.

A cégek és kormányzati szervek évente több mint 100 milliárd dollárt költenek kiberbiztonságra, de a vállalatok 32%-a vakon, mérés nélkül vásárolja meg a biztonsági technológiákat - derül ki a jelszókezeléssel és privilegizált (adminisztrátori) felhasználói fiókok menedzselésével foglalkozó Thycotic felméréséből. 80% szerint a védelmi eszközök vásárlásakor nem vonják be eléggé a döntésekbe az üzleti felhasználókat, és nem értékelik ki megfelelően a biztonsági beruházások üzleti hatásait és a felmerülő kockázatokat.

Célkeresztben a kisvállalkozások

Az ISO 27001-es információbiztonsági szabványon alapuló, világszerte 400 cég megkérdezésével készült felmérés szerint a kibertámadások jelentős része a kisvállalkozásokat célozza, akik általában nem a fő célpontot jelentik, hanem a támadók rajtuk keresztül az ellátási láncot vagy megosztott adatokat támadva jutnak be a nagyobb vállalatokhoz.

A kutatás legfontosabb megállapításai:
 
  • 3-ból 1 cég vásárol úgy biztonsági eszközöket, hogy nem méri azok hatékonyságát.
  • A cégek 80%-a nem tudja hol tárolják bizalmas adatait és hogyan védje meg őket.
  • 3-ból 2 cég nem tudja felmérni, hogy a támadások utáni helyreállítási terv megfelelően működik-e majd.
  • 5-ből 4 cég még sosem mérte a biztonsági tréningek hatékonyságát.
  • Az adatszivárgások 80%-át ellopott vagy gyenge azonosítók okozzák de a cégek 60%-a még mindig nem védi megfelelően a privilegizált (adminisztrátori) fiókokat.


"Az IT-biztonság nem néhány termék vagy szolgáltatás, amit az IT-sok vagy IT-securitysek megoldanak, hanem tudatos üzleti stratégia eredménye. Ahogy a termelés paramétereit, úgy az IT-t, azon belül az IT-biztonságot is mérni és fejleszteni kell. A felmérés lesújtó eredményei azt mutatják, hogy ebben a hazai vállalatok se tudnak nagyon lemaradni a nemzetközi átlagtól, de - különösen a GDPR-ral a nyakunkon - sürgős szemléletbeli változásra van szükség az üzleti vezetők és az IT-sok oldaláról egyaránt" - mondta Nemes Dániel, a hazánkban a Thycotic-ot képviselő biztributor elnöke.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!