mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kis Gergely
Kis Gergely
eNET/ Budapesti Corvinus Egyetem
ügyvezető igazgató / tanársegéd


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A nők körében népszerűbbek az okostévék
2017-09-21 10:11 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A 19-29 éves korosztályban szinte minden fiatalnak van okostelefonja: az idén már a 93 százalékuk rendelkezett ilyen eszközzel - derült ki a K&H fiatalok jóléti indexéből.

Okostévéje azonban a fiatalok mindössze negyedének, és inkább a nőknek van. A felmérés szerint a fiatalok többsége ingyen szeretne filmeket nézni, átlagosan pedig havonta körülbelül 2100 forintot lennének hajlandóak fizetni a korlátlan online filmezésért.

Az okostelefon a legelterjedtebb eszköz a 19-29 évesek táborában: 2017 első negyedévében 93 százalékuk rendelkezett vele, ami 6 százalékpontos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Mindössze 7 százalékuk mondta, hogy nincs okostelefonja és nem is szeretne ilyet. A technikai eszközök közül a második helyen a tabletek végeztek, viszont arányuk 37-ről 35 százalékra csökkent 2017-re, harmadikként pedig az okostévék futottak be 26 százalékkal - derült ki a K&H fiatalok jóléti indexéből.

Népszerűbb lett az okosóra

Bár okostévéje egyelőre kevés fiatalnak van, 41 százalékuk viszont szeretne. Az okostévé inkább a nők körében népszerű: 34 százalékuk használ ilyet, míg a férfiak körében csak 19 százalékos az arányuk.

Bár az okosórák a negyedik helyen végeztek, de egyre népszerűbbek ebben a korosztályban. 2017 első negyedévében a fiatalok hatodának - 16 százalékának - volt ilyen eszköze, ez pedig jelentős növekedés az egy évvel korábbi 6 százalékhoz képest. Az olyan technikai eszközök, mint az okoshűtő, a robotporszívó és az okosotthon-rendszer még kevésbé elterjedtek a háztatásokban, azonban az első két eszközt vásárolni tervezők aránya az előző évhez képest jelentősen, 12-13 százalékponttal nőtt.

Netes filmnézés

A felmérés a netes filmnézési szokásokat is vizsgálta, az eredményekből pedig kiderült, hogy az érintettek 89 százaléka nem fizet azért, hogy online filmeket nézzen vagy letöltse azokat. A megkérdezett fiatalok 45 százaléka egyébként nem is lenne hajlandó fizetni a korlátlan netes filmezésért. Ugyanakkor azok, akik fizetnének, átlagosan havi 2150 forintos kiadást tartanának elfogadhatónak. Az idősebbeknek többet is megérne ez a szolgáltatás: a 19-25 évesek havi 1700 forintot, a 26-29 évesek viszont már 2850 forintot szánnának erre a célra. Ennél is többet, havi 5 ezer forintot viszont már csak 2 százalék adna ki. A fiatalok 69 százaléka még mindig szinkronnal nézi legszívesebben a filmeket, 31 százalék voksol csak az eredeti nyelves, magyar feliratos verziókra.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!