mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Gombos Zsolt
Gombos Zsolt
Online Marketing Akadémia
OMA alapító tréner, Facebook-szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A fiataloknak a net már alapszükséglet
2017-09-27 09:06 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az eNET 2017 szeptemberében végzett online kutatása alapján bár az otthont elsősorban a család, a biztonság és a nyugalom jelenti, emellett persze a komfortérzet is meghatározó, "az otthon szolgáljon ki minket".

Ha például új lakhelyre költöznénk, de a megszokott eszközeink és szolgáltatásaink közül csak három állna rendelkezésünkre új otthonunkban, a többitől pedig egy hónapra meg kellene válnunk, vajon mi lenne az a három, amikhez a legjobban ragaszkodnánk, amikről nem lennénk hajlandóak lemondani? A felnőtt magyar internetezők szerint ebben különbség van az egyes generációk között.

Az otthon nem ugyanazt jelenti az egyes generációknak

A netezők szerint a Z generáció tagjainak (a 8-22 éves korosztálynak) az otthon kényelméhez egyértelműen az internetezési lehetőség a legfontosabb, amiről semmiképp sem lennének hajlandóak lemondani (88%). Ezt a második helyezett zenehallgatási lehetőség (44%), és a harmadik helyen szereplő tisztálkodási lehetőség (pl.: meleg víz) (43%) követi.

Az Y generáció tagjai (a 23-37 éves korosztály) a netezők szerint elsősorban a tisztálkodási lehetőséghez ragaszkodnának (59%), azonban ezt minimális különbséggel lemaradva követi a második helyen szereplő internetezési lehetőség (57%). A válaszadók a harmadik legfontosabbnak az ételtárolási, főzési lehetőséget (pl.: hűtő, gáztűzhely, mikrohullámú sütő) tartják esetükben (40%).

Az X generáció (a 38-52 éves korosztály) esetében szintén a tisztálkodási lehetőséget tartják a leginkább meghatározónak a netezők (60%). Esetükben a második helyen az ételtárolási, főzési lehetőség szerepel (55%), amit a tévénézés követ (38%).
A baby-boomer generáció (az 53-71 éves korosztály) számára az ételtárolási, főzési lehetőséget tartják a leglényegesebbnek a válaszadók (53%). Esetükben a tévénézés már a második helyen szerepel (49%), amit a tisztálkodási lehetőség (45%) követ.
A netezők szerint a fiatalabb generációk számára az internet mára azzá vált, ami az idősebb generációknak a tévénézés: nemcsak egy kényelmi funkció, hanem alapszükséglet, az otthon elengedhetetlen része, amire szükség van ahhoz, hogy az otthon valóban otthon legyen.

Tízből két netező inkább hideg vízben fürdene, csak legyen internete

A felnőtt magyar internetezők életében természetesen kitüntetett szerep jut az internetnek. És hogy miről lennének hajlandóak egy hónapra lemondani az internetért cserébe? 38% a konyháról, főzésről; 27% a tévézésről; 22% az ágyáról; 20% a zenehallgatásról; 19% pedig még a meleg vízről (is). Mindez persze nem is olyan meglepő, hiszen manapság szinte mindent meg tudunk oldani a net segítségével. Ha nem használhatjuk a konyhánkat, rendelhetünk ételt a neten; ha nem nézhetjük a tévénket, nézhetünk műsorokat online; ha lemondtunk az ágyunkról, máris böngészhetjük a webáruházak kínálatát, hogy rendeljünk egy újat. Amit pedig mégsem tudunk az internet segítségével megoldani, arról inkább lemondunk az általa nyújtott előnyökért cserébe.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Pasta szakács
[2017-10-17]
Raktári munkatárs
[2017-10-16]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!