mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Gombos Zsolt
Gombos Zsolt
Online Marketing Akadémia
OMA alapító tréner, Facebook-szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Az ingyenes házhozszállítás vonzza az e-vásárlókat
2017-09-29 11:28 [Marketinginfo.hu]

Tízből heten többet vásárolnának online ingyenes házhozszállításért cserébe.

Az online vásárlásra ösztönző tényezők első öt helyezettje mind a kedvezményekre fókuszál. Közülük is kiemelkedő fontossággal bír a házhoz szállítás ingyenessége - állapítja meg a GfK Digital Connected Consumer kutatásának legfrissebb, 2017. évi tanulmánya.

Az online kereskedelem további fejlődésének egyik fontos feltétele a megfelelő logisztikai szolgáltatások elérhetősége. Az áru gyors és legfőképp olcsó kézbesítése alapvető elvárás a fogyasztók részéről. A GfK 2017-ben, 15-59 éves internetezők körében végzett Digital Connected Consumer kutatása alapján a fogyasztók 72 százaléka állítja azt, hogy még többet vásárolna online, ha ingyenes házhozszállítást vehetne igénybe.

Ezzel a házhozszállítás a legfontosabb tényezővé lépett elő az online vásárlást hajtó kedvezmények és előnyök között.

A legtöbbek által az elmúlt évben online vásárolt árucikkek a melegétel, a könyv, a ruházat és az elektronikai termékek voltak. Ezeket az esetek több mint felében futárszolgálat kézbesítette a fogyasztókhoz. Ezen túl a vásárlók rendeléseikhez - fontossági sorrendben - személyes átvételi lehetőséggel élve, postai küldeményként, átvételi pontokon, illetve csomagautomaták révén jutottak hozzá.

A belföldön rendelt termékek házhoz szállításának költségei területileg egységesek. Budapesten az online vásárolt árucikkek több mint negyede személyes átvétellel az üzletben (click&collect) jut el a fogyasztókhoz.

Ezzel szemben a községekben a személyes átvétel aránya csupán 3 százalékot ér el.
"A különböző kiszállítási módok jövőjét kutatva érdemes megvizsgálni az
innovációkra fogékony fogyasztókat. Azokat, akik elsőként értesülnek az
újdonságokról, és szívesen próbálják ki őket. A náluk bevált megoldások később szélesebb körben is elterjednek" - állítja Dörnyei Otília, a GfK logisztikai iparági szakértője. "A kutatási eredmények azt jelzik, hogy az újítók jelentősen nagyobb arányban vették igénybe a csomagautomatákat: az újítók kedvező tapasztalataikat másokkal megosztva kedvet csinálnak a kevésbé innovatív vásárlók körében is az automaták használatához. A csomagautomaták egyben hatékony válaszlehetőséget biztosíthatnak a fogyasztók gyors és olcsó kiszállítással kapcsolatos igényeire, illetve Budapesten versenybe szállhatnak az üzletekben történő személyes átvétel gyakorlatával" - véli a szakember.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Pasta szakács
[2017-10-17]
Raktári munkatárs
[2017-10-16]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!