mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kis Gergely
Kis Gergely
eNET/ Budapesti Corvinus Egyetem
ügyvezető igazgató / tanársegéd


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A legnépszerűbb úti célok listája
2017-10-05 13:42 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Budapest az ötödik helyen szerepel a legdinamikusabban bővülő európai célállomások listáján.

Idén is Bangkok, London és Párizs lett dobogós a világ legnépszerűbb úti céljainak ma közzétett ranglistáján, melyet a Mastercard a külföldi látogatók száma és költései alapján állít össze évről évre, most már közel egy évtizede. Bár Budapest nem került be a Top 10-be a látogatószám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján ötödik lett, megelőzve például Moszkvát és Berlint.

A Mastercard kutatása a világ 132 leglátogatottabb nagyvárosát rangsorolta a külföldi szállóvendégek létszáma és az utazók költései alapján. A frissen publikált jelentés előrejelzést is tartalmaz a látogatók és átutazók számának 2017. évi növekedésére vonatkozóan, és segít jobban megérteni, hogy az emberek miért utaznak, és mire költenek útjuk során a világot járva.

A Top 10 célállomás

A legnépszerűbb tíz nagyváros mindegyikében nőtt a nemzetközi szállóvendégek száma 2016-ban. A 2017-es előrejelzés szerint szinte mindenhol további bővülés várható, egyedül New York-ban számolnak némi visszaeséssel.

Nemzetközi szállóvendégek száma 2016-ban:
 
  • Bangkok: 19.41 millió látogató (A 2017-es évre várt növekedés 4.0%)
  • London: 19.06 millió látogató (A 2017-es évre várt növekedés 5.0%)
  • Párizs: 15.45 millió látogató (A 2017-es évre várt növekedés 4.4%)
  • Dubai: 14.87 millió látogató (A 2017-es évre várt növekedés 7.7%)
  • Szingapúr: 13.11 millió látogató (A 2017-es évre várt növekedés 2.6%)
  • New York: 12.70 millió látogató (A 2017-es évre várt növekedés -2.4%)
  • Szöul: 12.39 millió látogató (A 2017-es évre várt növekedés 0.4%)
  • Kuala Lumpur: 11.28 millió látogató (A 2017-es évre várt növekedés 7.2%)
  • Tokió: 11.15 millió látogató (A 2017-es évre várt növekedés 12.2%)
  • Isztambul: 9.16 millió látogató (A 2017-es évre várt növekedés 0.9%)


Vásárlóerő: a városok a gazdasági növekedés motorjai

A reál GDP 2009 óta világszerte 21,8%-kal nőtt, míg a nemzetközi szállóvendégek költései ugyanerre az időszakra vetítve 41,1%-os növekedést mutatnak. 2009 óta a leglátogatottabb célállomások több mint fele a GDP növekedésével egyező, vagy azt meghaladó bevételnövekedésről számolt be, így komoly gazdasági húzóerőt jelenthetnek az egyes országok számára.

2016 Nemzetközi Szállóvendégek által elköltött összeg
 
  • Dubai: $28.50 milliárd USD (A 2017-es évre várt növekedés 10.2%)
  • New York: $17.02 milliárd USD (A 2017-es évre várt növekedés 1.5%)
  • London: $16.09 milliárd USD (A 2017-es évre várt növekedés -4.6%)
  • Szingapúr: $15.69 milliárd USD (A 2017-es évre várt növekedés 0.3%)
  • Bangkok: $14.08 milliárd USD (A 2017-es évre várt növekedés 10.9%)
  • Párizs: $12.03 milliárd USD (A 2017-es évre várt növekedés 4.9%)
  • Tokió: $11.28 milliárd USD (A 2017-es évre várt növekedés 3.7%)
  • Tajpej: $9.91 milliárd USD (A 2017-es évre várt növekedés 6.9%)
  • Szöul: $9.38 milliárd USD (A 2017-es évre várt növekedés 1.8%)
  • Barcelona: $8.90 milliárd USD (A 2017-es évre várt növekedés 6.9%)


A jövő célállomásai

A nemzetközi látogatók számának növekedése szintén meghaladta a GDP növekedését, 2009 óta 55,2%-kal. A Top 10 város és a Top 10 legnagyobb mértékben bővülő célállomás közti különbségből továbbra is jól látszik, hogy a jövőben nőhet az ázsiai- és csendes-óceáni térség, valamint a Közel-Kelet jelentősége a legkedveltebb úticélok listáján.


Látogatók számának növekedése 2009-2016:
 
  • Oszaka: 24.0%
  • Csengtu: 22.7%
  • Colombo: 20.3%
  • Abu Dhabi: 18.9%
  • Jakarta: 18.2%
  • Tokió: 17.7%
  • Hanoi: 16.4%
  • Rijád: 15.9%
  • Lima: 15.2%
  • Tajpej: 14.5%


Hova utaznak, és mire költenek szívesen az emberek?

A 20 legnépszerűbb város vendégeinek többsége magáncélból utazik. Jellegzetes kirándulóváros például Kuala Lumpur, ahova az utazók 92,2%-a vakációzni megy. Sanghaj viszont kivétel, az ide látogatók majdnem fele (48,4%) üzleti célból érkezik.

A felmérés adataiból az is kiderül, hogy a vendégek ott-tartózkodásuk során mire költenek a legtöbbet a húsz legnépszerűbb városban:
 
  • Szöulban (47,0%), Isztambulban (33,6%) és Prágában (29,3%) étkezésre költenek a legnagyobb arányban
  • Vásárlásra a legtöbbet Londonban (46,7%), Oszakában (43,4%) és Tokióban (43,1%) fordítanak
  • A szállás Párizsban (44,8%), Milánóban (40,4%) és Rómában (40,4%) kerülhet a legtöbbe
  • Londonban (4,3%), Szingapúrban (4,6%) és Hongkongban (4,6%) költenek a legkevesebbet közlekedésre, a különösen hatékony rendszernek köszönhetően.


Budapestre pihenni jönnek a turisták

Kuala Lumpurhoz hasonlóan Budapesten is 92,2% a magáncélból érkezők aránya. Összességében a 3,7 milliós látogatószám az összesített lista 39. helyére volt elég, amivel még elmaradunk például Bécshez (6,42 millió látogató) vagy Prágához (6,11 millió) képest, de az 5,8%-os növekedéssel a legnagyobb mértékben bővülő célállomások listáján fővárosunk ötödik lett az európai városok között. Az éves növekedési rátánk 8,6%, mellyel megelőztük többek között Moszkvát, Berlint és Amszterdamot is.

Budapesten a nyár vége a legforgalmasabb - a legtöbb vendég júliusban és augusztusban érkezik. Ők a 2016-os évben több mint 1 milliárd amerikai dollárnak megfelelő összeget hagytak itt, melyből legnagyobb arányban étkezésre (34,1%), legkisebb arányban pedig tömegközlekedésre (6,2%) költöttek. A második legnagyobb tétel a vásárlás volt (23%), a különböző szolgáltatásokra pedig 13,2%-ot, míg a szállásra ennél kicsit többet, 14,8%-ot fordítottak az ide látogatók.

"Soha ennyien nem utaztak még a világ nagyvárosaiba. Legyen szó üzleti- vagy magánútról, a más országba látogatók felhőtlen utazásra és személyes élményekre vágynak" - mondta Carlos Menendez, a Mastercard vállalati együttműködésekért felelős elnöke. "Azok a városok, amelyek megfelelnek ezeknek az elvárásoknak, valódi célállomásokká válhatnak, így több látogatót fogadva nagyobb bevételre tehetnek szert."


További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!