mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Pakots Zsolt
Pakots Zsolt
Advenio Zrt., HírTV Zrt., Lánchíd Rádió Kft.
vezérigazgató, gyártási igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Az MTÜ belföldi főszezon-kampányának eredményei
2017-10-23 15:26 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A felmérések szerint 4,3 millió honfitársunkat érte el az MTÜ 2017. július 17. és szeptember 10. között zajlott, belföldi utazást népszerűsítő, "Itt kell lenned, hogy elhidd!" kampánya.

A kampány alapvető célja volt, hogy jelentősen emelje a belföldi utazások presztízsét, és kedvező irányba mozdítsa el a belföldi utazásra vonatkozó hajlandóságot. A reprezentatív kutatás eredményei szerint közel minden második megkérdezett válaszolta azt, hogy várhatóan többet vagy többször fog utazni belföldön turisztikai céllal a kampány hatására.

A nyári belföldi kampány értékelését az MTÜ több hatásvizsgálattal végezte. Személyes megkérdezéssel készült reprezentatív, kvantitatív kutatásában többek között a kampány ismertségét, fogadtatását, üzeneteinek célba érését, valamint annak belföldi utazási hajlandóságra való elmozdulását vizsgálta az ügynökség. A felmérés eredményei szerint a kampány teljes ismertsége 53 százalékos volt, azaz üzeneteivel a júniusi indulástól eltelt alig több mint 2 hónap alatt 4,3 millió embert ért el. Fogadtatása is különösen pozitív: a megkérdezettek 96 százalékának tetszettek a kampány elemei. Az eredmények alapján elmondható, hogy a kampányanyagok a válaszadók jelentős többségéből pozitív érzéseket váltottak ki, azaz a kampány hatékonyan tudta átvinni azokat az üzeneteket, hogy Magyarország és rejtett kincsei vonzóak, érdekesek, és személyesen is látni kell őket.

A kutatás alapján a kampány által sikeresen elért célcsoport 59 százalékának, azaz mintegy 2,5 millió embernek kedvezően változott a véleménye a belföldi turizmusról, így a kampány jelentősen emelte a belföldi utazások presztízsét, és kedvező irányba mozdította a belföldi utazásra vonatkozó hajlandóságot is. A legnagyobb pozitív elmozdulás a jövőbeli belföldi utazási tervek és a belföldi utazási gyakoriság dimenzióiban voltak.

A megjelenített látványosságok közül a tihanyi Őslevendulás és a balatonboglári Gömbkilátó számára hozta a kampány a legtöbb új látogatót, de a többi úti cél esetében is pozitív irányú elmozdulás történt az elmúlt hetekben. A kampány sikerrel rajzolt fel korábban alacsonyabb ismertségű helyszíneket a magyarok érzelmi térképére.

A kapcsolódó social kommunikáció is kiemelkedő eléréseket produkált, az ügynökség Facebook-követőinek száma a kampány ideje alatt majdnem megduplázódott, frissen indított Instagram csatornája a kampány ideje alatt több mint 10 ezer követőt szerzett. Az MTÜ kampányfilmjének megtekintése csak a Youtube-on 1,17 milliónál jár, az ügynökség Youtube-tartalmak elé beillesztett, ún. preroll hirdetéseit 2,7 millió alkalommal nézték meg, kiemelkedő, 96 százalékos végignézési aránnyal. Az MTÜ kampányweboldalán (http://fedezdfel.itthon.hu/) több mint 190 ezer egyedi látogató 332 ezer oldalletöltést generált a belföldi kampány ideje alatt, üzenetei az online médiafelületeken tízmilliós nagyságrendben jelentek meg.

A Magyar Turisztikai Ügynökséget a kampány során a Lounge Group segítette: a kreatív tervezési, kivitelezési feladatokat a Lounge Design végezte, a PR és sajtókommunikációt a Lounge Communication kezelte, míg a médiatervezést- és vásárlást a New Land Media bonyolította.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!