mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Erős Attila (Fotó: Köő Adrienn)
Erős Attila
Fastbridge
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Megújult a Vodafone
2017-10-23 16:09 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Vodafone bemutatta új márkastratégiáját, amelynek részeként változik a szlogen és a vállalat vizuális identitása is.

Ez az első váltás a világ egyik legismertebb márkájánál a "Power to you" szlogen 2009-es bevezetése óta. A 36 országot érintő márkastratégia a Vodafone azon alapelvén nyugszik, mely szerint az új technológiák és a digitális szolgáltatások pozitív szerepet játszanak majd a társadalom formálásában és az életminőség javításában. A bejelentést két, a jövővel kapcsolatos nemzetközi kutatás bemutatásával támasztották alá, de a hazai sajtóeseményen esett szó először a megújuló Family ajánlatról és Digitális Család honlapról is.

Az újrapozícionálás központi témája a jövővel kapcsolatos optimizmus, melyet az új szlogen is kiemel: "The future is exciting. Ready?" A szlogen első felét mindig az adott ország nyelvére adaptálva használják majd, míg a második rész - "Ready?" - megmarad angolul. Magyarországon így a fogyasztók a következő szlogennel találkozhatnak majd a reklámokban, óriásplakátokon és egyéb hirdetési felületeken:

"A jövő izgalmas. Ready?"

Az új vizuális identitásban sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek az ikonikus Vodafone speechmark ("idézőjel") logóra, mely az eddigi legnagyobb változás annak 1998 óta tartó története során. A logó mostantól fókuszba kerül minden marketing anyagon és marketingkommunikációs aktivitásban. A 3D-s megközelítés helyett pedig megjelenik 2D-s ábrázolásban is.

A márkastratégiát kiterjedt kutatásokkal alapozták meg - 17 országban, közel 30.000 ember részvételével végeztek kvantitatív és kvalitatív kutatásokat. A Vodafone mindezek után 2017. október elején megkezdett 33 éves története legnagyobb reklámkampányát, amelyhez a tévé szpotot a Ridley Scott Associates készítette.

"A Vodafone már nem csak mobilkommunikációs vállalatként van jelen a világban, folyamatosan fejlesztjük a szolgáltatási portfóliónkat. Nem csupán hangot és adatot szolgáltatunk, de egyúttal innovációra inspiráljuk fogyasztóinkat és partnereinket. Azért dolgozunk, hogy az emberek egy jobb világban élhessenek és egy még jobbat építhessenek. A jövő izgalmas és az a célunk, hogy ezt a nézőpontot mindenki magáénak érezhesse. A Vodafone Csoport által végzett kutatások is azt igazolták, hogy ez a törekvésünk értő fülekre talál majd" - mondta el Carra Anita, a Vodafone Magyarország Lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.

A Vodafone 14 országban, közel 13.000 ember körében végzett kutatásokat arra vonatkozóan, hogy hol miként viszonyulnak a jövőhöz (a kutatást a YouGov kutatócég végezte). A legfontosabb eredmények a következők:
 
  • Minden korosztályt figyelembe véve egyöntetű a vélekedés, hogy a technológia és az innováció lehet a legpozitívabb hatással a jövőre a következő 20 évben.
  • A 18-24 éves korosztály a legoptimistább a jövővel kapcsolatban: a megkérdezettek 62 százaléka gondolja úgy, hogy a maihoz képest jobbak lesznek az életkörülmények 20 év múlva;
  • abban pedig minden korosztály egyetértett, hogy a saját és gyermekeik életminősége javulni fog 20 év múlva.


Ugyanennek a kutatásnak külön Magyarországra vonatkozó eredményei is születtek. E szerint a magyarok 51 százaléka gondolja úgy, hogy a következő húsz évben javulni fog az életminőség, amivel némileg rácáfolunk arra az általános vélekedésre, hogy a magyar egy pesszimista nemzet, hiszen több országban ennél jelentősen kevesebben gondolták úgy, hogy pozitív lehet a jövő. Az is kiderült, hogy a jövő technológiái közül az olcsó és tiszta energiát (57%) és a személyre szabott egészségügyet (49%) tartják a legizgalmasabbnak, de arról is egyöntetű a vélekedés, hogy ez a két fejlesztés lesz a leginkább pozitív hatással az országra. A jobb jövő zálogaként legtöbben a technológiai innovációt (17%), illetve munkakultúra változásait, a flexibilitás elterjedését (13%) jelölték.

Emellett a Futerra tanácsadó cég jóvoltából megvizsgálták azt is, melyek azok a technológiai fejlesztések, amik már a következő 20 évben a mindennapi életünk részévé válhatnak. Az 5 ország jövőkutatói által összeállított lista a következőket tartalmazza:
 
  • Háromdimenziós nyomtatóval készített elemek, melyeket épületeknél használnak majd. Mindezeket olyan 4D nyomtatott elemek egészítik ki, melyek folyamatosan módosulnak a családok lakhatási igényeinek változásával.
  • A globális energiatermelő kapacitás ötszörös növekedése, ami annak lesz köszönhető, hogy a tiszta energiák, mint pl. a napelem, már nem csak tetőkön, de ablakokon, falakon és autópályákon is elérhetők lesznek.
  • Személyre szabott orvosi beavatkozások, szervek és végtagok előállítása 3D nyomtató technológiával.
  • Új tömegközlekedési rendszerek, melynek köszönhetően közel 1000 km/órás sebességgel közlekedő vonatok kötik majd össze a világ nagyvárosait.
  • Óriási vízgyűjtő projektek, beleértve a csapadék felhasználását, a felszín alatti vizek begyűjtését, a hatékonyabb sómentesítést, mindezzel 1,2 milliárd ember életét átalakítva, és
  • az élelmiszer gazdálkodás hatékonyabbá tétele a technológia által, mely olyan fehérjeforrások kifejlesztését is maga után vonja, amelyek egyre inkább kiszorítják majd a húst.


"A technológiai fejlődésnek már napjainkban is számos előnye van, de a rendkívül fontos a megismerés, a képzés, az oktatás, hiszen a mesterséges intelligencia mellett növekszik az érzelmi intelligencia fontossága, és hogy az új technológiák az emberiség érdekét szolgálják. Mindebben pedig a jövő generációjának kulcsszerepe lesz, hiszen digitális bennszülöttként merőben más gondolkodásmódot adaptálhatnak majd a technológia világába, de annak érdekében, hogy mindenki részesülhessen az izgalmas jövőből, nagyon fontos, hogy széles körben elterjedjen a digitális tudás" - fejtette ki dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese a sajtóeseményen. "Emiatt kiemelt figyelmet fordítunk a jövő generációjának digitális képzésére, amiben kulcsszerep jut a tanároknak is. Ezért hoztuk létre a Digitális Iskola Programot, hogy az ország elmaradott térségeiben digitális képzést nyújthassunk a tanároknak és a diákoknak egyaránt. A technikai képzés mellett nagy hangsúlyt fektetünk a kreatív felhasználási területekre is. Ilyen jellegű módszer a ma itt bemutatott, újrahasznosított alapanyagokból készült robotok készítése, azaz Vecsei Ákos találmánya, a RebotKit is."


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!