mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Erős Attila (Fotó: Köő Adrienn)
Erős Attila
Fastbridge
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Elindult az MTÜ új őszi, belföldi kampánya
2017-10-25 14:34 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az új kampány fókuszában Magyarország kiemelt helyei, sokszínű, őszi kulináris kínálata, borai és borvidékei, valamint a Szent Márton napi hagyományok állnak.

A kezdeményezéshez csatlakozott szállodák, éttermek és borászatok speciális ajánlatokkal várják a látogatókat. Az MTÜ mutatja be, miért érdemes még mindig útnak indulni Magyarországon.

Az MTÜ az idei nyár folyamán több hónapos integrált kommunikációs kampányban hívta fel a figyelmet Magyarország rejtett kincseire, értékeire. A felfedezés azonban nem ér véget a nyárral. Ősszel ugyanúgy rengeteg élmény várja az útnak indulókat, ezért az ügynökség mostani, őszi kampányában is belföldi utazásra inspirál, amelynek aktualitását elsősorban az őszi gasztronómiai kínálat, a bor és az egyéb őszi aktivitások, mint az aktív kikapcsolódást és a kulturális feltöltődést szolgáló őszi programok adják.

A Magyar Turisztikai Ügynökség megvizsgálta, mit vesznek tekintetbe a magyar utazók, amikor utazást terveznek. Az eredmények alapján a bor- és gasztronómiai élménykínálat sokszínűsége, a helyi látványosságokkal és speciális programokkal együtt befolyásolják a döntést - évszaktól függetlenül. Ezt támasztja alá, hogy a kutatás eredményei szerint a belföldi turisták közül egyre többen keresnek fel borászatokat, pincészeteket és vesznek részt borkóstoláson: 2016-ban már a megkérdezettek 16 százaléka említette ezt, mint a rövidebb belföldi utazásaik során kedvelt tevékenységet. A hosszabb időre utazóknak pedig már közel ötöde látogat meg szőlőbirtokokat és pincészeteket és vesz részt borkóstoláson. Arra a kérdésre, hogy mi késztetné a rövidebb időre utazókat legalább 4 éjszakás, azaz hosszabb belföldi utazásra, jelentős, mintegy 26 százalékos volt a borturizmust, a borutak fejlesztését is megemlítők aránya. Az MTÜ kutatásából az is jól látszik, hogy az 1-3 éjszakára belföldre utazók esetében van egy jelentős csoport, akik több programot, látnivalót igényelnének.

Az utazási élmény fontos része tehát a helyi gasztronómiai kínálat - köztük a bor - felfedezése is, ezért indul az MTÜ kampánya az Őszi menük hetei elnevezésű kezdeményezéssel, amelyet számos neves, szakmai szervezet támogat. Az MTÜ a kampány során együttműködik a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával, a Stílusos Vidéki Éttermiséggel, a Pannon Gasztronómiai Akadémiával, a Magyar Bocuse d'Or Akadémiával, a Magyar Vendéglátók Ipartestületével, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetséggel, valamint a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével is. A csatlakozott vendéglátóipari egységek az őszre jellemző fogásokkal várják a vendégeket, amelyek elkészítéséhez az ajánlásként összeállított "őszi kosárból" választhatják ki tetszés szerint a kiváló, hazai hozzávalókat. Az így készült ételek tökéletes kiegészítőjeként bemutatkozik a hazai borvidékek színes kínálata is. Az eseménysorozat csúcspontja november 11., Szent Márton napja, az újbor és a libaételek ünnepe.

2017. október 17. és november 15. között a csatlakozott szállodák és éttermek minden 18 év feletti vendégnek borkóstoló-jegyet kínálnak, amelyek a kampányban résztvevő pincészetekben válthatók be egy ajándék pohár borra. A pincészetek a kóstolójeggyel érkező látogatóknak helyben mutatják be boraikat. A szállodák pedig a vendégek számára összeállított őszi ajánlataikban különleges előnyöket biztosítanak (pl. ingyenes késői kijelentkezést, vagy egyéb kedvezményes áron kínált pluszszolgáltatást).

Az MTÜ - a nyárihoz hasonlóan - átfogó, integrált kampányt folytat: a klasszikus médiaeszközök (például televízió, rádió, közterületi és sajtómegjelenések) mellett hangsúlyos szerepet szán a digitális kommunikációnak is, kampányoldalt indít hellomagyarorszag.hu címen, emellett közösségi média aktivitásokat, valamint influenszerek bevonását tervezi. Így a kampányban szerepet vállalnak Széll Tamás és Szulló Szabina séfek is.

A séfpáros nem csak nevüket, de tudásukat is adják az ősz hazai szépségeinek bemutatásához. Összeállítottak négy exkluzív receptet a kampány számára, amely az ebben az időszakban jellemző ízeket emeli ki. A fogások hozzávalóit az "őszi kosárból" válogatták össze, így egyebek mellett a pisztráng, a csicsóka és a dió ízei jellemzik azokat. A kulináris kirándulást nem csak ötletadónak, de szemléletformálónak is szánja az MTÜ.

A kampányhoz videó is készült. A koncepció az alapgondolatot hangsúlyozza: az élmények nem érnek véget a nyárral. A kisfilm 4 kiemelt borvidéken - Tokaj, Villány, Badacsony, Sopron - forgott annak érdekében, hogy átadja az ősz szívet melengető hangulatát. A film zenéje megegyezik a nyári kampányvideóéval, amelyből önálló dal is született. A Magyar Turisztikai Ügynökség, látva a dal sikerét, úgy határozott, hogy az őszi kampányban is megtartja azt. Annál is inkább, hiszen Fodor Máriusz és Kama művének üzenete is állandó érvényű, csakúgy, mint a hazai élmények.



Az MTÜ nyári kampánya a felmérések szerint 4,3 millió embert ért el belföldön, a hatásait feltáró reprezentatív kutatás eredményei szerint pedig közel minden második megkérdezett válaszolta azt, hogy a kampány hatására többször, illetve hosszabb időre utazik majd belföldön turisztikai céllal. Az MTÜ a most induló őszi kampányával továbbra is azt kívánja ösztönözni, hogy minél többen, minél több időt töltsenek el belföldön az adott desztinációban - lehetőleg egy nappal többet, mint az elmúlt években. Az ügynökség célja továbbá, hogy megmutassa, nem csak nyáron érdemes bejárni Magyarországot, illetve a kiemelt turisztikai desztinációk ismertségének növelése, a bor- és gasztroturizmus népszerűsítése, valamint a magyar bor imázsának emelése, a borvidékek megismertetése is.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!