mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Hauk Zoltán
Hauk Zoltán
Rádió 1
kereskedelmi igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Ritka teherautóra bukkant a Scania-rajongó
2017-10-27 12:41 [Marketinginfo.hu]

A teherautó-rajongó John nyomozásba kezdett, hogy megtaláljon és beszerezzen egy ritka veterán Scania 141-es tehergépkocsit.

Sok embernek a nyugdíjas lét a jól megérdemelt pihenés időszaka a munkával töltött stresszes és megterhelő évek után. Azonban a veterán Scania tehergépkocsikért rajongó John Thompson számára, aki nyolc évvel ezelőtt ment nyugdíjba egy ír fuvarozócég tulajdonosaként, a nyugdíjazás azt jelentette, hogy végre lesz ideje nyomozásba kezdeni: hogy teljesen átadhassa magát hobbijának, ami nem más, mint egy veterán Scania 141-es tehergépkocsik felkutatása, majd megvásárlása és restaurálása.

John rajongása a Scania 141-esek iránt szakmai pályafutásának kezdetéig nyúlik vissza, amikor gyári képzésben részesített szerelőként dolgozott egy otthonához közeli Scania márkakereskedésben Larne városában, Észak-Írországban.

"Nagyjából 20 vagy 21 éves lehettem, és ez egy meghatározó időszak volt számomra" - emlékezett vissza. "Akkoriban a Scania 141 volt a Scania zászlóshajója, én pedig nagyon élveztem ezeken dolgozni a műhelyben. Az emlékek megmaradtak, így ma tagja vagyok egy írországi veterán 141-es klubnak."

"Elkezdtem kutatni egy kicsit, és azt találtam, hogy az 1980-as évek elején a Scania jobbkormányos 6x4-eseket exportált Új-Zélandra, ahol ellátták ezeket egy második kormányzott tengellyel, így négytengelyesekké váltak. Ezt azért csinálták, mert Új-Zélandon kicsi a megengedett tengelyterhelés, így a legtöbb jármű négytengelyes."

Ezekből a különlegesen átalakított gépekből tíznél is kevesebb épült, ugyanis túl drágák és nehezek voltak ahhoz, hogy versenyre kelhessenek a többi márkával az új-zélandi piacon. Három évtizeddel később Johnnak hétévnyi nyomozásába került, hogy találjon egy ritka veterán Scania 141-est Új-Zélandon a kívánt specifikációval.

"Azt gondoltam magamban: "Hogyan fogom ezt valaha is hazajuttatni?!" - mondta John, ami jogos kérdés volt, tekintettel a teherautó méreteire és az Új-Zélandot Észak-Írországtól elválasztó 18 ezer kilométerre.

Végül talált egy Japánba tartó hajót, amely út közben lerakta Szingapúrban a teherautót. Majd egy másik fuvarozó elvitte a Scania 141-est az angliai Bristol kikötőjébe, így ennek a hosszú és masszív járműnek a szállítása több mint 10 ezer angol fontjába került.

Egy kis munkát követően a Scania 141-es átment a brit kötelező műszaki vizsgán, így manapság teherautó-kiállításokra jár keresztbe kasul Nagy-Britanniában és Írországban, beleértve a Convoy in the Park (Konvoj a parkban) fesztivált, amelyet Angliában tartanak júliusban.

"Nagy örömet jelent nekem, amikor elviszem a teherautót a kiállításokra, bezárom és kiteszek egy táblát, amely elmeséli a jármű történetét. Majd körbejárok a kiállítási területen, és visszamegyek megnézni, ahogy az emberek körbejárják és lefotózzák" - mondta John.

A teherautó-nyomozónk most azon dolgozik, hogy megtalálja a többi új-zélandi Scania 141-est is. Nemrég még a Scaniától is kapott egy kis segítséget, amikor a vállalat rendelkezésére bocsátotta az eredeti kiszállítások értékesítési nyilvántartását.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!