mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Erős Attila (Fotó: Köő Adrienn)
Erős Attila
Fastbridge
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Az Invitel megfejti a sorozathelyszínek titkát
2017-10-31 12:45 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Számtalan sorozat neve egy városra vagy konkrét helyszínre utal, ami sokszor nem is tudatosul bennünk, míg azon nem kapjuk magunkat, hogy új úticélok kerülnek fel képzeletbeli utazós listánkra.

A helyszínek pedig mindig is nagy hatással voltak az adott sorozat karakterére, néhány szériát kifejezetten ezekre építettek: a Helyszínelők esetében például a New York-i és a Los Angeles-i szál is teljesen elkülönült. A lokáció tudatos kiválasztása azonban nem csak a sorozatok történeteinek alakulása miatt érdekes, hanem a helyszín kulturális továbbélése szempontjából is jelentős hatással bír.
Az Invitel sorozatszakértője, Hermann Veronika elárulja a jó lokáció választás titkát.

Kölcsönhatásban a városok és a sorozatok

Azok a sorozatkészítők, akik olyan, jól ismert helyszíneket, szimbólumokat, épületeket választanak, mint például New York, a kaliforniai óceánpart, vagy a seattle-i Space Needle - amely utóbbi például a Fox csatornán sugározott Grace Klinika szinte összes epizódjában felbukkan - mondhatni biztosra mennek. Eleve híres, sajátos atmoszférával rendelkező helyekről van szó, amelyeket később az izgalmas történet és a jó karakterek tesznek még inkább kívánatossá.

A másik változat szerint éppen, hogy ismeretlen, vagy eddig eldugott helyeket emelnek kultikus szériák és imádott szereplők vonzó látványossággá és célponttá. Ilyen például a Dallas-ból ismert Southfork Ranch, vagy a Highclere Castle-t ismertté tevő Downtown Abbey.

Hogyan hatnak a városokra és városrészekre a sorozatok?

Az utóbbi időben megnövekedett a turizmus Észak-Kalifornia festői partvidékén is, ahol az HBO legújabb sikersorozata, a Hatalmas kis hazugságok (Big Little Lies) játszódik. Egy sorozat azonban nemcsak színészeket emelhet a magasba, hanem városokat, államokat, országokat - sőt, lakótelepeket is. Jó példa erre a szinte minden magyar által ismert Szomszédok teleregény. A rendszerváltás körüli Magyarországon játszódó, a maga egyszerűségével és moralizálásával is szerethető sorozatot azóta is óriási kultusz övezi, amit az is jól mutat, hogy a mai napig szerveznek a sorozathoz köthető sétákat és programokat a gazdagréti lakótelepen. Lantos utca 19. - ez az a cím, amit mindenki fejből tudott az 1990-es években, és tudnak sokan még ma is. A sorozat 30. születésnapja alkalmából idén szeptemberben Szomszédok-fesztivált is rendeztek Gazdagréten, ahol az érdeklődők nemcsak a forgatási helyszínként szolgáló utcákat tekinthették meg, de érdekes vetélkedőkben is részt vehettek Mágenheim Julival, Gábor Gáborral, vagy Vágási Ferivel.

A Barátok közt szereplőinek otthont adó, a főcímben is megjelenített Mátyás király téri társasház a valóságban a Kós Károly tér 4. szám alatt található a budapesti Wekerle-telepen, amely a sorozatnak köszönhetően az elmúlt húsz évben valószínűleg nem várt ismertségre tett szert.

A sorozatkészítők szeretnek a rajongók kedvében járni, a Jóbarátok valóságban nem létező Central Kávézóját a sorozat 20. évfordulója alkalmából 2014 szeptemberében "újranyitották" és több hónapon keresztül valóságos zarándokhelyként üzemelt.

Miért vágyunk a Southfork Ranchre és a Central kávézóba?

A kulcs a vonzalom, a siker és a kultusz. Hiába a szép helyszín, ha nincs jó történet, és ez fordítva is igaz, egy korábban jelentéktelennek tűnő helyet is varázslatossá tesz a kötődés, amiért aztán az igazi rajongók képesek órákat vagy napokat utazni, hogy személyesen is részesei legyenek az élménynek. A néző csodálatos tájakra, izgalmas negyedekbe, ismerős társasházakba utazik, miközben izgul, szórakozik, nosztalgiázik vagy éppen azonosul a szereplőkkel.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Értékesítése/forgalma hány százalákát várja online/digitális csatornákból 2017-ben?

0-10%

11-20%

21-30%

31-40%

41-50%

51-60%

61-70%

71-80%

81-90%

91-100%

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!