mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Fehér Marton
Fehér Márton
Online Marketing Akadémia
Tréner, Google-szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Jelszó dilemmák
2018-01-16 09:48 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Manapság rengeteg online fiókkal rendelkezünk és naponta többször is bejelentkezünk egy-egy felületre - pénzt utalunk a bankszámlánkról, vásárlunk, képeket töltünk fel, taxit rendelünk vagy épp ételt.

Néhányan erős és minden fiókhoz különböző jelszót választanak, amelyek garantáltan feltörhetetlenek, de ebben benne van annak a kockázata, hogy elfelejtik. Mások könnyen megjegyezhető verziót használnak, akár párhuzamosan több fiókhoz, ám ezek könnyen hekkelhetőek lehetnek.

1. lehetőség: Erős és nehezen megjegyezhető jelszavak

A kiberbiztonsági cég kutatásai azt mutatják, hogy a felhasználók alapvetően tisztában vannak az erős jelszavak fontosságával. A válaszadók szerint a három legfontosabb felület, ahol kiemelten fontos egy igazán erős jelszó használata a következőképp alakult: 63% szerint az online banki számlák, 42% szerint az online fizetős fiókok (e-pénztárca, PayPal stb.), 41%-nak a webshop oldalak fiókjai.

Ugyanakkor a nehezen feleleveníthető jelszavak hátránya, hogy az emberek nagyobb valószínűséggel felejtik el őket és előfordulhat, hogy nem tudnak belépni saját fiókjukba. Az emberek 38%-a nem tud gyorsan azonos erősségű jelszót visszaállítani miután az előzőt elvesztette. Emiatt sokan stresszelnek, és nem tudják folytatni elkezdett tevékenységeiket.

A jelszó tárolások kapcsán megállapítható, hogy az emberek több mint a fele (51%) nem megfelelően őrzi azokat, mintegy negyede (23%) pedig füzetbe írja fel, ami szintén nem tekinthető biztonságosnak.

2. lehetőség: Gyenge és könnyen felidézhető, valamint feltörhető jelszavak

Egy másik megoldás, amikor néhányan nem biztonságos módon választanak jelszót, azaz nagyon könnyen meg lehet jegyezni, de ugyanilyen könnyen fel is lehet törni. Egyetlen előnyük, hogy elkerülhető általuk a nehéz jelszó okozta szorongás. Például a felhasználók 10%-a egy jelszót használ minden online fiókjához, amely mindaddig zökkenőmentes és egyszerű online jelenlétet tud biztosítani, míg nem kerül kiberbűnözők kezébe. Amint azonban illetéktelenek hozzáférnek, úgy minden felületünk elérhetővé válik.

A Kaspersky Lab által megkérdezettek 17%-a vallotta be, hogy már feltörték fiókját az elmúlt 12 hónap alatt. A levelezőfiókok elleni támadások a leggyakoribbak (41%), ezt követi a közösségi média felületek (37%), az online bankszámlák (18%), és a webshop fiókok feltörése (18%).

Megoldás

Szerencsére nemcsak a fenti két opció közül választhatunk, a Kaspersky Lab ügyfelei számára valós megoldást nyújt mindkét problémára. Nem kell kompromisszumot kötni, lehetőség van erős jelszavak használatára anélkül, hogy azokat meg kellene jegyeznünk.

"Az ideális helyzet az, ha a felhasználók olyan erős jelszavakat használnak, amik nehezen törhetőek fel és amiket meg is tudnak jegyezni, így bármikor be tudnak lépni a fiókjukba. Azonban a tapasztalat azt mutatja, hogy a biztonságos jelszavakra ritkán emlékeznek az emberek, és ha sokszor nem tudnak belépni, akkor inkább választanak egy nagyon egyszerű jelszót, ezzel veszélyeztetve a fontos digitális információkat, adott esetben akár pénzt is. Szerencsére van megoldás mindezekre a problémákra anélkül, hogy egy papírcetlire kéne felírni vagy meg kéne jegyezni a bonyolult karakterrel rendelkező jelszavakat." - mondta Andrei Mochola, a Kaspersky Lab, Consumer Business részlegének vezetője.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!