mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Berényi Konrád
Berényi Konrád
Onlinemarketing.hu Kft.
vezető tanácsadó


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Együtt lehetnek sikeresek a régió nagyvárosai a startup piacon
2018-03-19 15:40 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A startup építés nem országokról, hanem városokról szól, legalábbis a régiónkban.

A hazai startup ökoszisztéma legnagyobb hiányossága, hogy nincs fókusz, nem lehet kijelenteni, hogy Budapest bizonyos területen a legjobb, hogy itt vannak például a legjobb AI (mesterséges intelligencia) vagy FinTech startupok. Magyarországon vegyes a kínálat, viszont egyetlen vertikumban sem vagyunk igazán kiemelkedők. Azon sokat lehetne vitatkozni, hogy ez probléma-e. Nem vagyunk startup központ, de nem is biztos, hogy azzá kell válnunk, sokkal fontosabb lenne, hogy régióként legyünk meghatározóbbak, hogy a térség jelentősebb városaival együtt tudjunk egy egységet létrehozni, ami globálisan sikeresebbé tesz minket.

Az április 4-én megrendezésre kerülő SMART konferencia, hazánk legjelentősebb tech szakmai eseménye, mely a fintech, a mobiltechnológia, az 5G, az IoT, az autóipar, a virtuális- és kiterjesztett valóság, a kiberbiztonság és az automatizáció aktualitásait vizsgálja. "A SMART azon felül, hogy a hazai technológiai szcéna számára évek óta az elsőszámú tudásmegosztó és kapcsolatépítő platformot jelenti, kiemelt feladatának tekinti a tehetséggondozást, éppen ezért idén is bemutatkozási lehetőséget nyújtunk a legfrissebb ígéretes hazai innovációknak, legyen szó egyetemi csapatokról, vagy már működő startupokról" - hívta fel a figyelmet Dobó Mátyás, a SMART főszervezője.

Agyondolgozzák magukat a hazai startupperek?

A konferencia számos egyéb kérdést is tárgyal a hazai startupok kapcsán amellett, hogy hogyan lehet Budapest jelentős szereplő a nemzetközi piacon. A startupper lét egyfajta divattá vált hazánkban is, amit sok esetben jellemez a "munkaalkoholizmus", azaz, hogy a sikert hajhászva a magyar startup csapatok is hajlamosak napi 12-14 órát dolgozni, és emellett kevesebb figyelmet szentelnek a családi és baráti kapcsolataiknak. A téma kapcsán Biás Csongor, a Booom termékstúdió vezetője, a Mozaik és a Design Terminal korábbi vezető munkatársa tart előadást a SMART-on. A szakértő többek között saját tapasztalatait is megosztva arról beszél majd, hogy a siker elengedhetetlen része a munka és magánélet egészséges egyensúlya.

"Az idei SMART-on kiemelt hangsúlyt helyezünk a digitalizáció emberi oldalának bemutatására. A Magyar Telekom támogatásával olyan nagy formátumú gondolkodók járják körbe a technológia emberre kifejtett hatását, mint például Mérő László. Három szekcióban megnézzük, hogy mivel állunk szemben, milyen hatással lesz ránk a digitalizáció és végül mit tehetünk, hogy nyertesei legyünk az átalakulásnak" - fűzte hozzá Dobó Mátyás.

Az Akvárium Klubban megrendezésre kerülő SMART 2018 főtámogatója az OTP, kiemelt támogatója a Magyar Telekom, a további támogatók között pedig megtaláljuk a Samsungot, az OXO Labs-t, a RedBull-t, a Microsoft-ot, a KPMG-t, az Id&Trust-ot, a Magyar Nemzeti Kereskedőházat, a Finastrát, a HP Enterprise-t és a Hiventures-t.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!