mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Fehér Marton
Fehér Márton
Online Marketing Akadémia
Tréner, Google-szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Adatbiztonság a GDPR után
2018-03-21 12:04 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az EU új adatvédelmi rendelete állt a Central Médiacsoport konferenciájának középpontjában.

2018. május 25-én életbe lép az EU összes tagállama számára kötelező Általános Adatvédelmi Rendelet, vagyis a GDPR (General Data Protection Regulation). A szabályozás minden, ügyfelei adatait kezelő - legyen az hírlevélfeliratkozás vagy egy online vásárlás adatai - vállalkozásra vonatkozik, az előírások általános megfogalmazásai miatt viszont a legtöbb érintett tanácstalan a betartatását illetően. A Central Médiacsoport február végén megrendezett konferenciájának különböző területekről érkező szakértő előadói igyekeztek a legfontosabb tudnivalók tisztázásával és gyakorlati példák bemutatásával segíteni a résztvevő cégek képviselőit.

Pethő Levente, a Danubia Kft. innovációs és iparjogvédelmi tanácsadója bevezetőként ismertette magát a rendeletet, és a szigorítások mellett felhívta a figyelmet a szabályozás olyan pozitív következményeire is, mint a nagyobb tudatosság, a kiterjedtebb adatbiztonság és a magánszemélyek érdekvédelme. Az elszámoltathatóság alapelvéről tájékoztatta a résztvevőket dr. Beraczkai Dávid, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda jogásza, aki az adminisztratív, nyilvántartási és szervezeti kötelezettségekről igyekezett átfogó képet adni. Dr. Horváth Katalin a marketing szektort érintő és a jogi változásokba nyújtott betekintést, megemlítve az egyéb, webkereskedelmet érintő törvények előírásait is. A hallgatóság tippeket kaphatott a marketingfolyamatok és a digitális marketing újratervezéséhez, valamint az adatkezelők új jogi kötelezettségeinek, és a megkövetelt szervezeti és technikai intézkedések bevezetéséhez.

Mi kell ahhoz, hogy a honlapunk megfeleljen a GDPR-nak? Ezt a kérdést járta körül Hrenkó András, az online trendek és webes technológiák szakértője, aki többek között felhívta a figyelmet a cookiek-kal és a hírlevélfeliratkozással kapcsolatos változásokra. A HR szempontjából vizsgálta meg a GDPR rendelkezéseit Dr. Kováts Borbála. A konferencia résztvevői tájékoztatást kaphattak a munkavállalók adatkezelésének korlátairól, a céges eszközök használatának szabályozásáról és arról, miért nem adhatunk fel többé anonim álláshirdetést, vagy milyen feltétekkel nézhetjük meg a jelentkezők social media profiljait. A Central Médiacsoport digitális hirdetési tanácsadója, Gosztola Beatrix előadása a GDPR mellett egy másik, online marketinget érintő szabályozásra, a Google által bevezetett Better Ads-re fókuszált: az érdeklődők megtudhatták, mely hirdetéstípusok szűnnek meg idén februártól. A konferenciát Tőzsér Zoltán, a TMSI Kft. ügyvezető igazgatója zárta: a szoftverjogtisztasági és szoftvergazdálkodási szakember GDPR IT biztonsággal kapcsolatos előírásait mutatta be gyakorlati szempontból.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!