mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kádár Tamás
Kádár Tamás
Sziget Kft.
cégvezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
GDPR antologia
2018-05-10 15:28 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az európai általános adatvédelmi rendelet körül kialakult bizonytalanságot és ezzel remélhetőleg a kilátásba helyezett bírságok kockázatát is csökkentheti a Hétpecsét Egyesület által közzétett GDPR-antológia.

Gasparetz András, a Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület elnöke, a GDPR-antológia projekt gazdája a megjelenés apropóján kiemelte: "helyzet van és bizonytalanságot érzünk. A lassan változó és szerteágazó szabályozási rendszer önmagában is nehezen tud olyan állapotot felvenni, amely egyenszilárdságú környezetet teremt. A GDPR hazai bevezetése is számos magyar jogszabállyal igényel(ne) harmonizációt. A pillanatnyi helyzet az, hogy sem a magyar Info tv., sem az L. tv. nem képez szerves egységet az EU-ból érkező GDPR-ral, és számos más jogszabálynak is rendeznie kellene az ellentmondásokat. A bizonytalanságok másik sokak által hangoztatott oka, hogy technológiai fejlődés lényegesen gyorsabb, mint ahogy azt a szabályozás követni tudná."

Jelenleg 12.600.000 találatot ad a Google a "GDPR"-ra keresve és magyar nyelven is rengeteg forrást találunk. Az ezzel foglalkozó konferenciáknak, s kommunikéknek se szeri, se száma. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy a felkészülési idő relatív rövid és csak kevés cég rendelkezik a témában megfelelően jártas szakemberrel. Jogosan vetődött fel az igény egy érthető, hiteles, és emészthető mennyiségű tartalom megjelenésére.

A téma szerteágazó jellege miatt egy újszerű közösségi formát választottak a megvalósításhoz a projekt felelősei; nem állítanak elő saját tartalmat, hanem fontos tárgyszavak alapján önkéntes szerkesztőik szelektálják majd rendszerezik az interneten elérhető cikkeket.

A GDPR-antológia egyik legfontosabb előnye, hogy különböző szakterületeket érintve támogatja a felkészülést az Info törvénynek való megfelelésre minden jogi személy számára, akik valamilyen adatot kezelnek.

A mintegy 130 oldalas GDPR-antológia, az eredeti jogforrásokat feltüntetve a többi között kitér az alapelvek ismertetésére, valamint az alapelvi szintre emelt és az eddigiekhez képest is sokkal inkább a középpontba helyezett elszámoltathatóságra. Lényeges szempont volt, hogy az antológia minél több szakterület számára nyújtson segítséget, így megfelelőségi projekteket találhatunk általános menedzsment, HR és marketing oldalról is. Külön foglalkozik a KKV-kkal valamint a webáruházakkal, amelyek fokozottan érintettek lehetnek. A cikkgyűjtemény tartalmaz iratmintákat és sablonokat is; a GDPR projektterv minta ugyan nem emelhető át önmagában, de hasznos iránymutatást ad.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!