mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Bánki Tamás
DrLinkedin
Alapító, Tulajdonos, Linkedin tréner


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A gyártók Ipar 4.0 projektjeinek még egy nagy lépéssel kell fejlődniük
2018-06-12 11:55 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az Oracle kutatása szerint a gyártók elsősorban belső folyamatokra koncentrálnak az Ipar 4.0 projektek kapcsán, a beszállítókkal, ügyfélekkel összehangolt adatkapcsolatok még hátra vannak.

Az Oracle legújabb kutatása szerint a gyártócégek még nem használják az Ipar 4.0 működési elveit az ügyfelek, beszállítók vagy forgalmazók eléréséhez, inkább a belső folyamatokra koncentrálnak.

Európai és ázsiai iparvállalatok 700 üzleti vezetőjének bevonásával készült kutatás szerint a gyártóknak csak egyharmada használt még Ipar 4.0 technológiát az adatállományok kinyerésére az értékláncból, és csupán 40 százalékuknak van nyílt adatforgalma a beszállítókkal és forgalmazókkal. A megkérdezett vállalatok kevesebb mint felénél állnak rendelkezésre integrált ügyféladatok a döntési folyamatok támogatásához, és csupán 45 százalékuknál vannak integrált beszállítói és forgalmazói adatok.

Noha a gyártók többsége már beruházott különféle Ipar 4.0 programokba, üzleti modelljét csupán 17 százalékuk változtatta meg ennek eredményeként, és csak a gyártók negyede nyert nagyobb rálátást ügyfeleik vásárlói szokásaira, illetve termékei felhasználására. Emellett a gyártók alig több mint fele hasznosítja a rendelkezésére álló ügyféladatokat új termékek kidolgozásához és gyártásához.

Az Oracle kutatása mindemellett biztató kezdeti eredményeket mutat azoknál a gyártóvállalatoknál, amelyek valamilyen digitális folyamatot alakítottak ki a szervezetükön belül: az adatokat integráló szervezetek 82 százalékának származott előnye ennek köszönhetően.

"Nagyon jó látni, hogy a gyártók élvezik már bizonyos előnyeit Ipar 4.0 projekteknek, de még messze van az a pont, amikor ezek a beruházások valóban lényegi, iparágat megváltoztató hatásokat fognak kiváltani. A belső korlátok eltávolítása, folyamatok összekapcsolása jó kezdet, de a digitális átalakulást az fogja jelenteni, ha a teljes külső és belső értékláncot össze tudják kapcsolni, integrálva beszállítókat és disztribútorokat, valamint hasznosítva az ügyfelektől, sőt, szenzoroktól származó adatokat is" - mondta John Barcus, az Oracle Manufacturing Industries alelnöke.

A kutatás azt is kimutatta, hogy az európai gyártók Ipar 4.0-ból származó nyereségei egy szinten állnak a kínai gyártókéval, akiknek csupán 34 százaléka használt végfelhasználói, illetve vásárlói adatokat a döntéshozói folyamataiban - ami jóval kevesebb a globális átlag 43 százaléknál. Ugyanakkor 53 százalékuk állította, hogy ezen a területen szükséges fejlesztéseket bevezetniük - ezt globális szinten csak a vállalatok 43 százaléka állította.

A gyártók a jövőbeni Ipar 4.0 bevezetésekkel kapcsolatban az ügyfélkezelési folyamatokat jelölték meg legfontosabbnak, amely területen 3 éven belül mindenképp változásokat kell eszközölniük. A válaszadók fele az adatállományok áthelyezésére koncentrál majd, 47 százalékuk pedig elismerte, hogy sokkal nyitottabb adatforgalmat kéne kialakítania a beszállítók és forgalmazókkal való együttműködésben.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!