mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Magyar Judith
Magyar Judith
SAP AG
kommunikációs igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Stabilan piacvezető Budapesten a Rádió 1
2018-07-03 10:44 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Budapesten és Pest megyében is piacvezető a Rádió 1 a teljes mért korcsoportban - derül ki a legfrissebb, 2018. március-májusi hallgatottsági adatokból.


Az igazi mai slágereknek és a Balázsék című reggeli műsornak is otthont adó rádió országosan szintén a legnépszerűbb adó a kereskedelmileg kiemelten fontos 18-49 éves korosztályban, és rendkívül kedvelt a magas vásárlóerővel bíró megyeszékhelyi hallgatók körében.

Fordulópont következett be a budapesti rádiós piacon: stabil vezető pozíciót szerzett a Rádió 1 a fővárosban. A 2018. március-májusi időszakra vonatkozó mérési eredményekből világosan kiderül, a főváros és vonzáskörzetének kedvenc adója is a Rádió 1 lett.

A teljes mért korcsoportban Budapesten és Pest megyében átvette a vezetést a Sláger FM-től, és a kereskedelmileg kiemelten fontos 18-59-es korosztályban is toronymagasan vezet a rivális adó előtt. A mérésből egyébként az is kiderül, hogy a Sláger FM hallgatóvesztésének egyik oka a vizsgált időszakban még csak Budapesten hallható Retro Rádió* térnyerése volt, az adó rádiózók tömegét vonta el csak a fővárosban a másik csatornától. A Retro június 15. óta országosan is hallható, a hallgatói visszajelzések alapján vidéken éppen olyan gyorsan kedvelik meg, mint megjelenése után Budapesten, így várhatóan a többi rádió, köztük a Sláger FM hallgatottságának csökkenése folytatódhat.

A legfrissebb 2018. március - májusi hallgatottsági adatokból az is kiderült, hogy általánosságban véve a rádiózás népszerűsége magas, országosan a 15 év feletti lakosság közel 76%-a naponta hallgat rádiót. Különösen a magas váráslóerejű hallgatók körében népszerű a rádiózás, a 25-54 AB ESOMAR státuszúak** 82%-a országosan és Budapesten is naponta hallgatják kedvenc csatornájukat.

A megyeszékhelyeken a Rádió 1 tovább tudott erősíteni piacvezető pozícióján, ezekben a kiemelten fontos városokban jelentősen többen hallgatják, mint a többi csatornát. A mérés alapján az is kijelenthető, hogy az egyik kereskedelmileg legfontosabb korosztályban, a 18-49 évesek körében országosan is a legerősebb rádióvá vált a Rádió 1, maga mögé utasítva a nagyobb területi eléréssel rendelkező közszolgálati csatornákat is.

Az igazi mai slágereknek, az ország legnépszerűbb lemezlovasainak és a Balázsék című reggeli műsornak is otthont adó rádió a szűkebb célcsoportok szinte mindegyikében átvette a vezetést, a napi hallgatottsági adatokból kiderül, hogy a 15-59, a 18-49, sőt, a másodlagos célcsoportjában, a 30-59-es korosztályban is a leghallgatottabb budapesti csatorna.

A Rádió 1 májusban több kampánnyal is erősített, közterületi plakát és sajtóhirdetések mellett a hallgatók körében nagyon népszerű nyereményjátékkal is jelentkezett, amelyen naponta több százezer forintos nyeremény talált gazdára. Május közepén a Balázsék stábja is öt állomásból álló roadshow-ra indult, a vidéki nagyvárosokban megtartott kitelepüléseket nagy érdeklődés kísérte.

*A Retro Rádió hallgatottsági adatai az adó országossá válása előttről származnak. A Retro 2018. június 15. óta egyetlen, országos lefedettségű kereskedelmi rádióként szinte az egész országban hallható.

**Az ESOMAR társadalmi kategóriák tartalma. Az A társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője önálló vagy alkalmazott értelmiségi (felsőfokú végzettséggel) magasan képzett top menedzser; középvezető vagy más menedzser viszonylag sok (hat vagy több) beosztottal; átlagnál magasabb iskolai végzettségű vagyoni javakkal jól ellátott inaktív. A B társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője magasan képzett alsó és középszintű vezető hatnál több beosztottal; középvezető; más menedzser hatnál kevesebb beosztottal, munkafelügyelő; felsőfokú végzettségű hat, vagy hatnál több alkalmazottat foglalkoztató vállalkozó, legalább középfokú iskolai végzettséggel és átlagos vagy átlagnál jobb vagyoni helyzetben lévő inaktív.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!