mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Deák Gábor
Deák Gábor
Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.
marketing és kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
25 éves a Kiskegyed Konyhája
2018-07-05 11:11 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Huszonöt évvel ezelőtt, 1993 júniusában egy nyári kiadvánnyal jelent meg először a Kiskegyed Konyhája. Történt ez bő egy évvel azután, hogy anyalapja, a Kiskegyed, berobbant a hazai magazinpiacra.

A lapcsalád második tagja gyorsan beköltözött az olvasók konyhájába, igazi társ lett a főzésben, sikere pedig máig kitart: a Nemzeti Olvasottsági Kutatás adatai alapján a Kiskegyed Konyhája a legolvasottabb gasztro-magazin volt az elmúlt évben.

A kilencvenes évek elején a Kiskegyed Konyhája a Magyar Konyha és a Fakanál mellé érkezett a magyar gasztronómiai térbe - bár akkor még jellemzően főzős újságoknak hívtuk ez a lapszegmenst. Első száma 59 forintért debütált. Minden recepthez tartozott fotó, így a lap gyorsan belopta magát a háziasszonyok szívébe és százezer példány fölé tornázta az értékesítést. Fél év elteltével a szezonális kiadásokat felváltották a kéthavi megjelenések, még egy évvel később pedig már havilapként nyomták a magazint, ahogyan ez ma is történik.

Első főszerkesztője, Antje Blum gasztro-újságíró a Hamburgból magával hozott szakmai ismereteivel indította be a lapot. A kezdőcsapat tagja volt a Ringier Axel Springer Magyarország jelenlegi gasztro-főszerkesztője, Ratkai Krisztina is, aki így nyilatkozott a kezdetekről: "Olyan nagyszerű szakemberek bábáskodtak a Kiskegyed Konyhája felett, akik máig tagjai a kiadó törzsgárdájának: Soltész Mihály jelenlegi fejlesztési igazgató a layout-ért felelt, Gráner István vezető szerkesztő a tartalom-összeállításban vállalt nagy szerepet. Dús Ágnes máig kitartó és töretlen munkája teszi teljessé a lapot."

A Kiskegyed Konyhájának sikere olyan kiadványok megjelenését inspirálta, mint a Nők Lapja Konyha vagy a Fanny Konyha, de a Ringier Axel Springer kiadó, illetve elődje, az Axel Springer berkein belül is további termékek sorakoztak mellé. Jelenleg már egy kiterjedt termékpaletta képviseli a sütés-főzés tematikát a kiadóban, olyanok, mint a Blikk Nők Konyha, a Blikk Extra Receptek, a Kiskegyed Recepttár, valamint utóbbi online változata, a recepttar.hu. A térhódítás persze a közösségi médiában is elkezdődött kipróbált receptekkel, saját gyártású tartalommal.

A kulináris termékek szerkesztői feladatai 2017 nyarán kerültek egy kézbe, amikor a kiadóvállalat önálló gasztro-szerkesztőséget hozott létre Ratkai Krisztina főszerkesztő vezetésével. "Azért hoztuk létre ezt a kompetencia-központot, hogy hatékonyabb együttműködést érjünk el a gasztro-kiadványaink között, egyúttal a hirdetőinket is jobban kiszolgálhassuk. Az elmúlt egy év igazolta a döntésünket, hiszen a dedikált csapat minőségi tartalommal, többek között saját gyártású food-videókkal látja el a teljes portfóliónkat" - mondta Tóth-Császár Gergely, a magazin üzletág kiadóigazgatója.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:




Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!