mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Mezriczky László
Mezriczky László
Ispiro Consulting Kft.
ügyvezető, tulajdonos


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
25 éves a Kiskegyed Konyhája
2018-07-05 11:11 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Huszonöt évvel ezelőtt, 1993 júniusában egy nyári kiadvánnyal jelent meg először a Kiskegyed Konyhája. Történt ez bő egy évvel azután, hogy anyalapja, a Kiskegyed, berobbant a hazai magazinpiacra.

A lapcsalád második tagja gyorsan beköltözött az olvasók konyhájába, igazi társ lett a főzésben, sikere pedig máig kitart: a Nemzeti Olvasottsági Kutatás adatai alapján a Kiskegyed Konyhája a legolvasottabb gasztro-magazin volt az elmúlt évben.

A kilencvenes évek elején a Kiskegyed Konyhája a Magyar Konyha és a Fakanál mellé érkezett a magyar gasztronómiai térbe - bár akkor még jellemzően főzős újságoknak hívtuk ez a lapszegmenst. Első száma 59 forintért debütált. Minden recepthez tartozott fotó, így a lap gyorsan belopta magát a háziasszonyok szívébe és százezer példány fölé tornázta az értékesítést. Fél év elteltével a szezonális kiadásokat felváltották a kéthavi megjelenések, még egy évvel később pedig már havilapként nyomták a magazint, ahogyan ez ma is történik.

Első főszerkesztője, Antje Blum gasztro-újságíró a Hamburgból magával hozott szakmai ismereteivel indította be a lapot. A kezdőcsapat tagja volt a Ringier Axel Springer Magyarország jelenlegi gasztro-főszerkesztője, Ratkai Krisztina is, aki így nyilatkozott a kezdetekről: "Olyan nagyszerű szakemberek bábáskodtak a Kiskegyed Konyhája felett, akik máig tagjai a kiadó törzsgárdájának: Soltész Mihály jelenlegi fejlesztési igazgató a layout-ért felelt, Gráner István vezető szerkesztő a tartalom-összeállításban vállalt nagy szerepet. Dús Ágnes máig kitartó és töretlen munkája teszi teljessé a lapot."

A Kiskegyed Konyhájának sikere olyan kiadványok megjelenését inspirálta, mint a Nők Lapja Konyha vagy a Fanny Konyha, de a Ringier Axel Springer kiadó, illetve elődje, az Axel Springer berkein belül is további termékek sorakoztak mellé. Jelenleg már egy kiterjedt termékpaletta képviseli a sütés-főzés tematikát a kiadóban, olyanok, mint a Blikk Nők Konyha, a Blikk Extra Receptek, a Kiskegyed Recepttár, valamint utóbbi online változata, a recepttar.hu. A térhódítás persze a közösségi médiában is elkezdődött kipróbált receptekkel, saját gyártású tartalommal.

A kulináris termékek szerkesztői feladatai 2017 nyarán kerültek egy kézbe, amikor a kiadóvállalat önálló gasztro-szerkesztőséget hozott létre Ratkai Krisztina főszerkesztő vezetésével. "Azért hoztuk létre ezt a kompetencia-központot, hogy hatékonyabb együttműködést érjünk el a gasztro-kiadványaink között, egyúttal a hirdetőinket is jobban kiszolgálhassuk. Az elmúlt egy év igazolta a döntésünket, hiszen a dedikált csapat minőségi tartalommal, többek között saját gyártású food-videókkal látja el a teljes portfóliónkat" - mondta Tóth-Császár Gergely, a magazin üzletág kiadóigazgatója.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!